شناسه خبر : 21296

خط اعتباری ۲۰۰ میلیارد تومانی‌ برای حمایت از تعاونی‌ها در نظر گرفته شد

خط اعتباری 200 میلیارد تومانی‌ برای حمایت از تعاونی‌ها در نظر گرفته شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خط اعتباری ۲۰۰ میلیارد تومانی در بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها در نظر گرفته شد، از کاهش ۳۰ درصدی فاصله بین حقوق مدیران ارشد با کارمندان این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  فارس، حجت‌الله عبدالملکی امروز در نمایشگاه دستاوردهای 6 ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد:‌ در راستای ایجاد عدالت و کاهش فاصله حقوق مدیران ارشد و کارمندان از ابتدا با مدیران قرار گذاشتیم حداقل 30 درصد از حقوق مدیران کاهش پیدا کند بنابراین حداقل 3 میلیون تومان از حقوق مدیران رده بالا‌ به درخواست خودشان کاهش یافت و برعکس کسانی که کف حقوق دریافت می‌کنند، حقوق آنها را افزایش دادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت:‌ در ابتدای این دولت که مشکل افزایش قیمت سیمان بود در ابتدا 90 درصد سیمان عرضه شده در بورس کالا از محصولات تولیدشده در کارخانه‌های سیمان هلدینگ سیمان تأمین اجتماعی بود.

وی همچنین گفت:‌ تولید بنزین در یکی از پالایشگاه‌های زیرمجموعه شستا به میزان 55 درصد افزایش یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد‌:‌ یارانه بیمه کارفرمای کارگاه‌های زیر 5 نفر که در سال 99 قطع شده بود برای حمایت از کارگاه‌های کوچک دوباره برگشت و اجرا می‌شود همچنین خط اعتباری 200 میلیارد تومانی در بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها در نظر گرفته شد.

عبدالملکی همچنین از رفع مشکل 2900 شرکت تعاونی ملی و استانی خبر داد و‌ اضافه کرد: پیش‌نویس لایحه حمایت از جامعه سالمندان تدوین شده و شورای نظارت بر معلولان نیز تشکیل شده و برای خانوار دارای دو معلول و بیشتر به تعداد 1400 واحد مسکونی در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفته است.

وی گفت: 8 هزار تبلت برای دانش‌آموزان تهیه شده و 122 هزار بسته لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان تهیه شده است.

عبدالملکی همچنین گفت:‌ برای بیمه زوج‌های نابارور تاکنون بیش از چهار هزار نفر ثبت‌نام کرده همچنین طرح‌هایی مانند بیمه زنان سرپرست خانوار، بیمه دانشجویان و بیمه غرامت دوران بارداری نیز دنبال می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی برای افشای مفاسد خبر داد و گفت:‌ داشبورد برخی از این سامانه‌ها در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده شده است.

وی همچنین از تدوین چهار پروژه کلان در وزارت کار شامل طرح اشتغال و رفع بیکاری، حل مشکل صندوق‌های بازنشستگی، نظام شرکت‌داری و بنگاه‌داری که در حال حاضر 600 شرکت ناکارآمد در زیرمجموعه تأمین اجتماعی و وزارت رفاه وجود دارد و همچنین رفع فقر مطلق خبر داد و گفت که در اولین جلسه شورای عالی رفاه این طرح به رئیس‌جمهور ارائه‌ و قرار شد با همکاری سایر وزارتخانه‌ها عملیاتی شود.

ارسال نظر