شناسه خبر : 21294

سود سهام عدالت هفته سوم اسفند واریز می‌شود

سود سهام عدالت هفته سوم اسفند واریز می‌شود

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه سود سهام عدالت در حال وصول از شرکت‌های سرمایه‌پذیر است، گفت: این سود احتمالا هفته سوم اسفند واریز می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین یه نقل از فارس،  محمد باغستانی، در مورد آخرین وضعیت دریافت سود عملکرد سال 99 شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت،‌گفت:‌ همچنان در حال پیگیری وصول سود سهام هستیم، برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود عملکرد خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری واریز کرده‌اند و هنوز بعضی از شرکت‌ها مانده‌اند و ما در حال پیگیری هستیم.

وی گفت: امیدواریم سایر شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت سود عملکرد خود را هر چه سریع‌تر واریز کنند تا بعد از تجمیع این سودها سود مربوط به سهام عدالت در سال 99 را در هفته سوم اسفند ماه سال جاری به صورت متمرکز و یکجا واریز کنیم.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد اینکه با توجه به عدم واریز سود مخابرات در سال قبل،‌آیا سود شرکت مخابرات دریافت شده است،‌گفت: هنوز سود این شرکت واریز نشده است و در حال پیگیری مسأله هستیم.

به گفته وی، بخشی از شرکت‌های 36‌گانه بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت سود خود را واریز کرده‌اند که ممکن است تعداد باقیمانده مربوطه به شرکت‌هایی باشد که عمده رقم سود نزد آنها است.

باغستانی همچنین در مورد سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت گفت: در مورد شرکت‌های غیربورسی از طرف سازمان خصوصی‌سازی پیگیری می‌شود و امیدواریم تمام این سودها در یکجا متمرکز شده و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب ذی‌نفعان سهام عدالت واریز شود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی همچنین گفت:‌امسال سود دارندگان واحدهای صندوق پالایشی یکم که مربوط به بیش از دو میلیون نفر بود به صورت متمرکز واریز کردیم.

به گفته باغستانی،‌امسال سود 275 شرکت بورسی به صورت متمرکز و از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام واریز شده است و امیدواریم سایر ناشران بورسی و شرکت‌ها تشویق شوند، به جهت پرهیز از مراحل اداری و پرهیز از کشاندن مردم در شرایط کرونایی به بانک‌ها سود خود را به صورت متمرکز از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام برای ذی‌نفعان واریز کنند.

ارسال نظر