شناسه خبر : 21204

قیمت‌ها تا ۶۵ درصد کاهش می یابد

قیمت‌ها تا ۶۵ درصد کاهش می یابد

معاون وزیر صمت با بیان اینکه مردم حق دارند بدانند یک کالا از مبدا تولید و یا واردات تا مصرف، چه مسیرهایی را طی می‌کند، گفت: طرح درج قیمت تولید کالا در کشور تدوین شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، عباس تابش پیش از ظهر سه شنبه هجدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار و نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه تبیین طرح درج قیمت تولید کالا ضرورت دارد، تاکید کرد: باید طرح‌های جدیدی برای مقابله با گرانی تدوین می‌شد لیکن طرح درج قیمت تولید کالا در کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مبنای این طرح، به عنوان طرح دولت، اجرای ماده ۲۳ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی است، تاکید کرد: مردم حق دارند بدانند یک کالا از مبدا تولید و یا واردات تا مصرف، چه مسیرهایی را طی می‌کند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه با اجرای این پروسه، کاهش پنج الی ۶۵ درصدی قیمت در بعضی از کالاها اتفاق خواهد افتاد، گفت: در استان سمنان ۷۲ واحد تولیدی مشمول اجرای طرح درج قیمت تولید کالا هستند که تاکنون ۱۲ واحد آن را اجرایی کرده که نوعاً در تمامی استان‌ها همین گونه است.

تابش با بیان اینکه ذی‌نفعان به این دلیل ابهاماتی دارند که طرح را اجرایی نکردند که امروز و این نشست پرسش و پاسخ، به منظور تبیین اهداف و شفاف سازی طرح اجرا می‌شود، تاکید کرد: در این طرح طبیعتاً برخی افراد که سود مازاد از مردم دریافت می‌کردند، صدای اعتراض خواهند داشت، ولیکن اولویت ما معیشت و منفعت مردم است.

وی با بیان اینکه در این طرح، ما حقوق تولید کننده، شرکت پخش، نمایندگی و خرده فروش را به رسمیت می‌شناسیم و در مقابل هرکسی که دست در جیب مردم کند، ایستاده‌ایم، گفت: حق مصرف کننده است که بداند قیمت خرید کالا توسط توزیع کننده به چه میزان بوده است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه برای مردم و حاکمیت فاکتورهای کاغذی بی ارزش است، امروز فاکتور رسمی، قیمت درج تولید کالا بر روی محصول است، گفت: عدد قیمت درج شده بر روی کالا، عین فاکتور فروش، مبنای محاسبه مالیاتی، مبنای تشکیل پرونده تعزیرات و بازرسین است.

ارسال نظر