شناسه خبر : 31453

۱.۵ میلیون نفر در معرض خطر زلزله احتمالی تهران هستند

1.5 میلیون نفر در معرض خطر زلزله احتمالی تهران هستند

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در بیان اینکه ۱۵ درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده زندگی می‌کنند، گفت: با اجرای طرح‌های تشویقی جدید نوسازی بافت فرسوده در برخی مناطق تهران شاهد رشد ۴۸۰ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی هستیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، محمد آیینی ضمن اشاره به میزان بافت فرسوده در شهر تهران اظهارداشت:به استناد بافت خالص شهری پایتخت، 5 درصد از فضای شهری تهران در زیر مجموعه تعریف بافت فرسوده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در بیان جمعیت مستقر در بافت فرسوده گفت: 15 درصد از جمعیت شهر تهران معادل 1.5 میلیون نفر در مسکن‌های زندگی می‌کنند که در بافت فرسوده قرار گرفته است.

50 درصد بافت فرسوده تهران نوسازی شد

وی افزود: 50 درصد از بافت فرسوده تهران نوسازی شده است و 50 درصد دیگر معادل 2.5 درصد فضای خالص شهری همچنان نوسازی و بهسازی نشده است.

آیینی ضمن تاکید بر اهمیت نوسازی بافت فرسوده گفت: فارغ از تمامی مزایای نوسازی بافت فرسوده، این مسئله می‌تواند زمینه کاهش جدی خسارات جانی و مالی در بلایای طبیعی از جمله زلزله را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری تاکید کرد: واحدهای مسکونی بافت فرسوده اصولا سازه‌ای برای مقاومت در برابر زلزله ندارند و در صورت وقوع این پدیده، می‌توان جان مردم را به خطر بیندازد.

اهمیت نوسازی بافت فرسوده

وی افزود: نوسازی واحد مسکونی مطابق مقررات ملی ساختمان باعث می‌شود تا زلزله‌های تا 7.5 ریشتر بدون خسارت جانی باشد.

این مقام مسئول در تشریح احتمال تبعات وقوع زلزله در تهران گفت: کل جمعیت مستقر در بافت فرسوده در معرض خطر زلزله هستند و این خطر به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر این افراد اثرگذار است.

آیینی بیان کرد: امیدواریم با توسعه روند نوسازی بافت فرسوده در کمترین زمان ممکن زمینه حذف این بافت از فضای شهری مهیا شود، کما اینکه با اجرای طرح‌های تشویقی جدید در برخی مناطق تهران شاهد رشد 480 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی هستیم.

ارسال نظر