شناسه خبر : 46834

پرداخت ۲۷ همت به بخش سلامت از محل مالیات ارزش افزوده

 پرداخت ۲۷ همت به بخش سلامت از محل مالیات ارزش افزوده

با توجه به اعلام سازمان امور مالیاتی در ده ماهه ابتدایی امسال ۲۷ هزار میلیارد تومان از درآمد ایجاد شده از محل مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، سازمان امور مالیاتی با توجه به ابهامات در خصوص محل هزینه کرد و شرایط وصول مالیات جزئیاتی را در خصوص مصارف مالیات و همچنین الزام به وضع مالیات توسط قانون‌گذار اعلام کرده است. امروز مالیات به عنوان یک منبع درآمدی پایدار برای تأمین هزینه‌های عمومی در جامعه است. محل هزینه مالیات‌های دریافتی در قوانین کشور بخصوص قوانین بودجه سالانه به طور دقیق و شفاف قابل شناسایی است.

به عنوان مثال، در ده ماهه ابتدایی امسال، بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از درآمد ایجاد شده از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و ادارات کل امور عشایر اختصاص پیدا کرده و صرف آبادانی و عمران شهرها و روستاهای کشور شده است. همچنین در همین دوره زمانی، ۲۷ هزار میلیارد تومان از درآمد ایجاد شده از محل مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت و بیش از ۷ هزار میلیارد تومان از درآمد ایجاد شده از همین محل به بخش ورزش پرداخت شده است.

به صورت کلی، مالیات علاوه بر پرداخت حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، صرف تأمین نیازمندی‌های اجتماعی و حمایت از منافع عمومی همچون سلامت، ورزش، امنیت و مدیریت شهری می ‌شود. همچنین مالیات یکی از منابع تامین بودجه عمرانی کشور است که صرف ایجاد راه‌‌ها و آزادراه‌های شهری و بین شهری و احداث بیمارستان ها و موارد مشابه می شود.

ارسال نظر