شناسه خبر : 44500

توزیع داروی خارجی بیماران سی اف از فردا در داروخانه های دولتی

توزیع داروی خارجی بیماران سی اف از فردا در داروخانه های دولتی

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ۶۰۰ بسته طبق روال گذشته از فردا و ۸۰۰ بسته دیگر واردات این دارو از شنبه در داروخانه های دولتی توزیع می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر محمدی رئس سازمان غذا و دارو با اشاره به داروی بیماران سی اف اظهار کرد: اگر نیاز به واردات داروی خارجی نباشد بر اساس قانون الزام به حمایت از تولید کنندگان دارخلی است.   

وی افزود: سبد ارزی و ریالی ثابت است اما میزان داروهای کشور در حال اضافه شدن است و باید منابع مالی را مدیریت کنیم تا دچار مشکلی نشویم. 

محمدی ادامه داد: داروی پانکراتین در برحه های مختلف دچار کمبود می شود و برخی از بیماران اعلام کرده که نوع ایرانی به ما نمی سازد که پس از بررسی های انجام شده ما مکلف هستیم تا نوع داروهای خارجی را وارد کنیم.  

وی بیان کرد: سازمان غذا و دارو محدودیتی برای تامین داروی پانکراتین نداشته اما برای اضافه شدن سهمیه ایران باید یکسال منتظر بمانیم،  زیرا خود تولید کننده خارجی دچار کمبود شده است اما ۶۰۰ بسته طبق روال گذشته از فردا و ۸۰۰ بسته دیگر واردات این دارو از شنبه در داروخانه های دولتی توزیع می شود. در هفته های آینده ۴۰۰ هزار عدد همچنین در اسفند نیز ۶۰۰ هزار عدد داروی پانکراتین خارجی وارد کشور خواهد شد.

 

ارسال نظر