شناسه خبر : 3597

بازگشت رونق به بازار مسکن با اخذ مالیات

بازگشت رونق به بازار مسکن با اخذ مالیات

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اجرا نکردن طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سوی دولت به بهانه‌های مختلف نشان‌دهنده تخطی از قانون است.

چابک آنلاین : محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس ، با بیان اینکه حجم زیادی از معاملات مسکن در یک سال گذشته کاهش یافته است، اظهار کرد: بررسی‌های صورت گرفته در بازار خرید و فروش مسکن نشان‌دهنده آن است که نگاه به  این بازار از سرمایه‌گذاری مفید به سرمایه‌گذاری سوداگرانه تغییر کرده است.

وی ادامه داد: در طرح مالیات بر عایدی مسکن سعی کرده‌ایم بازار سوداگرانه را کنترل کنیم و با اخذ مالیات از سوداگران و دلالان، آنها را از بازار مسکن خارج کنیم.

رضایی کوچی اظهار کرد: در کمیسیون‌های مجلس درباره طرح مالیات در عایدی مسکن به جمع‌بندی‌های لازم رسیده‌ایم و تمامی اعضای کمیسیون معتقدند که با اجرای این طرح می‌توانیم قیمت‌ها را در بخش مسکن کنترل کنیم و این طرح به نفع بازار مسکن است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه متأسفانه طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی با وجود آنکه یک قانون است، اما اجرا نمی‌شود گفت: متأسفانه در این طرح قانون اجرا نمی‌شود و هر بار به بهانه‌های مختلف اجرای این طرح را به تعویق می‌اندازند.

وی تأکید کرد: طرح قانون مالیات از خانه‌های خالی نقش بسیار مؤثری در کاهش واحدهای خالی از سکنه دارد و می‌تواند این بازار را به سمت خروج از رکود و رونق هدایت کند./باشگاه خبرنگاران

 

 

 

ارسال نظر