شناسه خبر : 2452

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

دلالانی که سیر درو می‌کنند

دلالانی که سیر درو می‌کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کاشت و برداشت سیر در شهرستان های استان باعث اشتغال‌زایی فصلی شده اما حضور فعالانه دلالان از دوره کشت تا برداشت محصول و عدم اطمینان از وضعیت بازار، تغییرات شرایط آب و هوایی، نبود بسته‌بندی مناسب و کارگاه‌های فرآوری و صنایع تبدیلی سیر، فروش فله‌ای و نبود صادرات این محصول باعث شده بسیاری از کشاورزان کمتر رغبتی به فعالیت در این حوزه داشته باشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه امسال با تغییر الگوی کشت در بیشتر شهرستان های استان تولید محصول سیر نسبت به سال گذشته افزایش می یابد، افزود: امسال  170 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول سیر رفته و  پیش بینی می‌شود امسال 3400 تن محصول تر و 680 تن محصول خشک تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: محصول سیر بر حسب بازار و تقاضای مردم جهت خرید اکثرا 80 درصد بصورت خشک در بازار به فروش می‌رسد.

وی درخصوص برخی خبرها مبنی بر خرید نشدن سیر از سیرکاران استان اظهار کرد: اعطای تسهیلات بانکی، آموزش شیوه های نوین کاشت وبرداشت مکانیزه سیر و فراهم کردن ماشین های و دستگاه های مکانیزه برای کاشت و برداشت محصول از جمله اقدامات جهاد کشاورزی برای کمک به سیرکاران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: شاهین دژ، چالدران و بوکان عمده شهرستان های استان هستند که سیر در آنجا بیشتر کشت می شود.

ارسال نظر