شناسه خبر : 20687

نیمی از درآمد مردم پایتخت صرف اجاره‌بهای مسکن می شود

نیمی از درآمد مردم پایتخت صرف اجاره‌بهای مسکن می شود

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به لزوم ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از مردم تهران اجاره نشین هستند، گفت: تشویق مردم برای ساخت و ساز و ارائه تسهیلات برای نوسازی بسیار حائز اهمیت است و باید کاری کنیم که قفل ساخت و ساز باز شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس،‌ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره موضوع بودجه شهرداری اظهار داشت: باید بودجه‌ریزی به نحوی باشد که امکان تحقق آن وجود داشته باشد. در سالهای گذشته حتی تا 92 تا 95 درصد از بودجه محقق شد و یک سال در گذشته داشتیم که حتی 105 درصد بودجه محقق شده است و مجبور شدیم اصلاحیه بودجه بیاوریم و تکلیف 5 درصد اضافی را مشخص کنیم.

چمران خاطرنشان کرد:‌ این موضوعات نشان می‌دهد که اگر با دقت بودجه‌ریزی کنیم مشکلی در این زمینه رخ نخواهد داد و نباید اینطور شود که اول سال پولها را بدهند خرج کنند و وسط سال پول و بودجه‌ای در کار نباشد.

وی خاطرنشان کرد: باید بر مبنای بودجه سال گذشته و میزان تحقق آن اقدام کرد و آنچه را که فکر می‌کنیم محقق شود به عنوان سقف بودجه درنظر گیریم.

وی به موضوع ترافیک شهر و وضعیت اتوبوسرانی و مترو اشاره کرد و گفت: باید کارها را همانطور که رهبر انقلاب گفتند به صورتی انجام دهیم که علمی باشد و ان‌شاءالله براساس منطق کارها پیش رود.

وی با اشاره به اینکه شکی نیست که حقوق‌ها در شهرداری تهران باید تأمین شود، گفت:‌ ما پیگیر موضوع آتش‌نشانان و مطالبات آنها هستیم و مسئله موافقت رهبری با شهید خدمت قرار گرفتن آتش‌نشانان پلاسکو را به آنها تبریک می‌گوییم.

وی همچنین با اشاره به موضوع مسکن گفت: حدود 40 درصد از مردم تهران اجاره نشین هستند و باید 50 درصد درآمدشان را صرف اجاره‌بهای مسکن کنند و اگر بتوانیم به آنها در این زمینه کمک کنیم کار بزرگی انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: تشویق و ترغیب مردم برای ساخت و ساز و ارائه تسهیلات برای نوسازی بسیار حائز اهمیت است و باید کاری کنیم که قفل ساخت و ساز باز شود و تحرکی در این زمینه رخ دهد و مطمئنم اگر با نیت خالص پیش رویم موفق خواهیم شد.

ارسال نظر