شناسه خبر : 19662

بدهی مالیاتی سال های گذشته اکنون گریبان فدراسیون تنیس را گرفت

بدهی مالیاتی سال های گذشته اکنون گریبان فدراسیون  تنیس را گرفت

فدراسیون تنیس ایران برای پرداخت مالیات سال‌های گذشته مجبور است ماهیانه ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کند.

به گزارش چابک آنلاین، فرزین ضیا آذری دبیر فدراسیون تنیس درباره ی بدهی مالیاتی سال های گذشته که اکنون گریبان گیر فدراسیون شده است، بیان کرد: هیچ فدراسیونی در سال های ۹۱ تا ۹۵ در جریان نبوده که باید دفاتر سالیانه خود را در پایان سال مالی به اداره دارایی تحویل دهد و فدراسیون تنیس حتی بعد از اینکه متوجه شده مالیات به آن تعلق گرفته، موضوع را پیگیری نکرده بود از این رو اکنون علاوه بر مبلغ مالیات، جریمه هم خورده و در حال حاضر فدراسیون کنونی باید ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت کند.حساب های بانکی فدراسیون و حساب شخصی رییس فدراسیون بسته شده است. ۵۰۰ میلیون تومان از حساب فدراسیون برداشت کرده اند و مانده مالیات هم قسط بندی شده و هر ماه باید ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کنیم.

او ادامه داد: بدهی در سیستم های ورزشی کل ایران باب است و یکی از دلایلش هم نبود ساختار مناسب است و باید هیات وزیران و مجلس طرحی را تصویب کنند تا کل این مشکلات حل شود. در مورد پرداخت مالیات هنرمندان صحبت کردند و این مساله حل شد. اکنون هم برای مالیات فدراسیون ها باید وزیر ورزش و وزیر اقتصاد و دارایی نشستی بگذارند و تکلیف این مساله را مشخص کنند وگرنه این مشکل سال‌ها وجود خواهد داشت.

به نقل از ایسنا، ضیا آذری در مورد طلبی که فدراسیون ایران از فدراسیون جهانی دارد، گفت: ما از فدراسیون جهانی طلبکار هستیم و به خاطر تحریم ها پول ما را نمی‌دهند. فدراسیون جهانی برای برگزاری مسابقات بین المللی و دیویس کاپ در ایران و حضور در مسابقات دیویس کاپی که کشورهای دیگر میزبان بودند، پولی را می پردازد که در حساب ما در فدراسیون جهانی جمع می شود و این پول را نمی توانیم به ایران منتقل کنیم. تنها حق عضویت ۱۵ هزار دلاری ما به فدراسیون جهانی و حق عضویت ما به کنفدراسیون آسیا را از این پول پرداخت می شود. این مبلغ می تواند کمکی به فدراسیون باشد و به دنبال این هستیم راهکاری برای دریافت آن پیدا کنیم. در اجلاس جهانی هم با مسئول مالی فدراسیون جهانی جلسه ای داشتیم تا به راهکاری برسیم، آنها هم دوست دارند به ما کمک کنند.

ارسال نظر