شناسه خبر : 15138

مطالبات بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد پرداخت شد

مطالبات بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد پرداخت شد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد از پرداخت کامل مطالبات معوق مربوط به هشت سال گذشته بازنشستگان این صندوق به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «رضا مسرور»‌ امروز (چهارشنبه) در نشست خبری در محل صندوق بازنشستگی فولاد افزود: با انجام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این صندوق در سال ۹۱، اما بازنشستگان برای هشت ماه نخست آن سال دریافتی نداشتند که پرداخت مطالبات معوق آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان‌داشت:‌ با اخذ مجوز لازم از هیات امنای صندوق و تامین منابع مالی، نخستین قسط این مطالبات در مرداد ماه ۹۹ پرداخت و در مجموع طی سه فقره قسط، کل مطالبات‌شان پرداخت شد.

مسرور خاطرنشان‌کرد: امسال موضوع همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با بار مالی ۷۴۰ میلیارد تومانی، بدون کمک دولتی و از محل منابع صندوق و سود سرمایه‌گذاری تامین شد که طی آن ۵۲ درصد به حقوق و مزایای بازنشستگان صندوق نسبت به سال ۹۸ اضافه شد.

وی ادامه‌داد: برای سال ۱۴۰۰ نیز موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل رد دیون (به میزان ۵۹ هزار میلیارد تومان از این محل مطالبه داریم) تامین مالی خواهد شد که یک‌هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

راه‌اندازی سامانه یکپارچه سازی خدمات الکترونیکی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به شیوع کرونا، از راه‌اندازی سامانه یکپارچه سازی خدمات الکترونیکی برای بازنشستگان خبر داد و گفت: مقرر شده تا سه ماه آینده ۱۳ خدمات و فعالیت اصلی صندوق الکترونیکی شود که تا امروز چهار مورد از آنها از جمله صدور دفترچه‌ها و احکام الکترونیکی شده است.

وی بیان‌داشت: کاهش زمان پرداخت هزینه‌های درمانی به عنوان یکی از مطالبات همیشگی بازنشستگان، از متوسط ۹۰ روز در سال ۹۶ اکنون به ۱۵ روز کاهش یافته است.

سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی فولاد

مسرور در ادامه به سرمایه‌گذاری شرکت‌های تابعه صندوق اشاره کرد و گفت: راهبرد و استراتژی ما در راستای افزایش سودآوری و ارتقای ارزش افزوده صندوق است و در این زمینه، گروه سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی فولاد به زودی وارد بورس خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: پرتفوی بورسی صندوق در راستای افزایش سودآوری مورد بازنگری قرار گرفت، به‌طوری که ارزش پرتفوی این صندوق نسبت به بهمن ماه ۹۸ رشد ۳۲۳ درصدی داشته است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد از برنامه‌ریزی برای ورود سایر شرکت‌های تابعه صندوق به بورس خبر داد و افزود: ‌در این پیوند موافقت لازم برای ورود سنگ آهن مرکزی به عنوان نخستین و مهمترین شرکت زیرمجموعه صندوق به بورس اخذ شده است.

طرح‌های توسعه‌ای صندوق

وی ادامه داد: اکون تعداد بازنشستگان صندوق ۸۷ هزار نفر است که ۱۷ برابر بیشتر از تعداد افرادی است که حق بیمه پرداخت کرده اند، برای تامین حقوق و مزایای بازنشستگان از محل های مختلفی از جمله سودآوری شرکت ها  طرح‌های توسعه ای برنامه داریم.

مسرور بیان‌داشت: در این راستا هفته گذشته طرح توسعه گندله‌سازی «سه‌چاهون» با سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی و ظرفیت پنج میلیون تنی با دستور رییس‌جمهوری به بهره برداری رسید، همچنین طرح توسعه ۱.۷ میلیون تنی آهن اسفنجی و  ۲ میلیون تنی کنسانتره را در شرکت سنگ آهن مرکزی، بهره‌برداری از طرح ۳.۵ میلیون تنی گندله‌سازی در مجتمع فولاد خوزستان و راه اندازی خط تولید سیگار در واحدهای تابعه شرکت دخانیات تهران و گیلان را در برنامه داریم.

164567833

ارسال نظر