شناسه خبر : 12455

وزارت صنعت برای واردات یک میلیارد دلار کالا مجوز نداد

وزارت صنعت برای واردات یک میلیارد دلار کالا مجوز نداد

رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هیات نظارت بر قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، مانع از خرید و ورود حدود یک میلیارد دلار کالا و خدمات دارای مشابه داخلی در ۹ ماه اخیر شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سید محمدمهدی هادوی» افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، امسال با تولید و ساخت داخل، حدود ۳.۲ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی خواهد شد و در چهار ماه نخست سال، دست کم ۲۵۰ میلیون دلار تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در چارچوب سیاست حمایت از ساخت داخل، واردات بیش از دو هزار و ۲۰۰ قلم کالا را ممنوع ساخت.

به گفته هادوی، مطابق ماده ۲۲ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، و با تعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت و قوه قضاییه، تشکیل شعب ویژه به روسای کل دادگستری در سراسر کشور ابلاغ شده و برابر گزارش ها در تهران شعب ویژه تشکیل و در سایر استان ها نیز درحال انجام است.

رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت گفت: تشکیل شعب ویژه رسیدگی و صدور حکم در خصوص جرایم موضوع قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، موجب تسریع و رسیدگی تخصصی به جرایم موضوع قانون شده و از اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده ها جلوگیری می شود.

وی پیرامون سامانه توانیران نیز گفت: سامانه توانیران، با هدف به هم رسانی متقاضیان خرید خارج کالاها و خدمات با شرکت های توانمند داخلی، از بهمن ماه گذشته راه اندازی شد.

این مقام مسوول اضافه کرد: اکنون اطلاعات بیش از ۷۷ هزار واحد تولیدی در سامانه قرار دارد و دستگاه های مشمول قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی ملزم به ثبت پروژه ها و نیازهای خارجی متناسب با پروژه و دوران بهره برداری در سامانه هستند.

ارسال نظر