شناسه خبر : 11656

میانگین افزایش شهریه مدارس غیر دولتی ۲۳ درصد است

میانگین افزایش شهریه مدارس غیر دولتی ۲۳ درصد  است

رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: میانگین افزایش شهریه سال آینده مدارس غیر دولتی ۲۳ درصد و سقف افزایش ۳۰ درصد است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی زینی وند امروز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: امسال برای اولین بار سازمان مدارس و مراکز غیردولتی الگوی شهریه را به سازمان حمایت از مصرف کننده ارائه کرد و این الگو در سازمان تنظیم بازار هم تایید شد.

وی افزود: میانگین افزایش شهریه سال آینده مدارس ۲۳ درصد، سقف افزایش ۳۰ درصد و حداقل افزایش شهریه ۱۵ درصد اعلام شده است.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی عنوان کرد: بالاترین میزان شهریه برای مقطع ابتدایی ۱۲ میلیون تومان، دوره متوسطه اول ۱۴ میلیون تومان و دوره متوسطه دوم ۱۷ میلیون تومان است.

زینی وند خاطر نشان کرد:  شهریه تعیین شده شامل شهریه مصوب و فوق برنامه آموزشی است، از این رو هزینه فوق برنامه غیرآموزشی جدا از این رقم محاسبه می شود.

وی در ادامه درباره الگوهای تعیین شهریه گفت: امسال رویکرد سازمان مدارس و مراکز غیر دولت در الگوی شهریه برای جلوگیری از اعمال سلیقه هاست. 

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی افزود: سامانه های درون و برون سازمانی برای تعیین ۱۳ آیتم در شهریه به کار گرفته شد. از این رو امسال این رویکرد در تعیین الگوی شهریه و حساسیت نسبت به حقوق و بیمه معلمان در مدارس غیردولتی را داریم تا حق معلمان و دانش آموزان ضایع نشود.

زینی وند ادامه داد: از ۱۳ آیتمی که برای تعیین الگوی شهریه قرار داده شده، برای ۴ آیتم کف و سقف در نظر گرفته شده است،  بطور مثال گفته شده که در خصوص نرخ اجاره بها، شورای نظارت بر الگوی شهریه این کف و سقف را مشخص کند.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی یادآورشد: شورای نظارت بر الگوی شهریه نظارت می کند. سال گذشته ۴۵ مدرسه در بحث دریافت وجه خارج از قانون مصوب شناسایی شدند که همان طور که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد، هفت مدرسه برند غیر دولتی لغو مجوز و تعداد دیگر نیز توبیخ شدند.

زینی وند ادامه داد:  دلیل  دریافت اخطار و توبیخ این مدارس،  اخذ شهریه بیشتر از دانش آموزان بود. 

وی اعلام کرد: هر مدرسه‌ای که در شرایط کرونا هزینه فوق برنامه آموزشی از دانش آموزان دریافت کرده، باید هزینه خدمات استفاده نشده را به اولیا بازگرداند یا برای شهریه خدمات سال آینده در نظر بگیرد.

ارسال نظر