شناسه خبر : 1151

همزمان با سفر ولایتی به مسکو صورت گرفت؛

اظهارات مبهم مقام‌های روسیه درباره سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری در میادین گازی ایران

اظهارات مبهم مقام‌های روسیه درباره سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری در میادین گازی ایران

شرکت‌های بزرگ نفتی روسیه نظیر روس نفت و گازپروم مذاکراتشان را با وزیر نفت ایران برای عقد یک قرارداد احتمالی به ارزش ۱۰ میلیاردو دلار آغاز کرده اند. مقامات دولت روسیه طرح سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری را تایید کرده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین، «اویل پرایس» در گزارشی نوشت: روسیه در پی سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری در صنایع کاری ایران است. این در حالی است که آمریکا از همه کشورهای واردکننده نفت ایران خواسته خریدشان را متوقف کنند.

این رسانه به اظهارات علی اکبر ولایتی در جریان سفر با روسیه اشاره کرد که گفته بود «روسیه آماده سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری در بخش گازی ایران است.»

اویل پرایس نوشت: «به گفته ولایتی شرکت‌های بزرگ نفتی روسیه نظیر روس‌نفت و گازپروم مذاکراتشان را با وزیر نفت ایران برای عقد یک قرارداد احتمالی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار آغاز کرده‌اند. مقامات دولت روسیه طرح سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری را تایید کرده‌اند.»

بر اساس این گزارش قرار است کمپانی محلی دانا انرژی در ایران در کنسرسیومی با شرکت «زاروبژنفت» روسیه که با شرکت نفت ایران به امضا رسیده است، میادین پایدار غربی و آبان را نوسازی کند. هزینه توسعه این میادین ۷۴۰ میلیون دلار برآورد شده است.

اظهارات یکی از مقامات روسیه در حالی مطرح شده که روز گذشته «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین از تایید خبر سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری کشورش در بخش گازی ایران، خودداری کرد.

 

ارسال نظر