شناسه خبر : 10783

پرداخت وام یارانه‌ای با مبلغ بالاتر به ۴ میلیون خانوار شناسایی شده/ تخصیص وام بر اساس بعد خانوار

پرداخت وام یارانه‌ای با مبلغ بالاتر به 4 میلیون خانوار شناسایی شده/ تخصیص وام بر اساس بعد خانوار

سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی گفت: وام قرض‌الحسنه یک میلیونی برای سرپرستان خانوارهای یارانه‌بگیر یکسان پرداخت می‌شود، فقط در مورد ۴ میلیون خانواری که شناسایی شده‌اند، بر اساس بعد خانوار وام‌های یک و نیم و دو میلیونی پرداخت می‌شود.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس، حسین میرزایی با رد ادعای برخی کانال‌های تلگرامی در مورد ارتقای وام‌های قرض‌الحسنه کرونایی برای یارانه‌بگیران گفت: به همه سرپرستان خانوارهای یارانه‌بگیر وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی پرداخت می‌شود، البته 4 میلیون خانوار شناسایی شدند که جزئیات آن بعداً اعلام می‌شود و برای این خانوارهای شناسایی شده یک نفره یک میلیون تومان، خانوارهای دو و سه نفره یک و نیم میلیون تومان و خانوارهای 4 نفره و بیشتر دو میلیون تومان وام قرض‌الحسنه یارانه‌ای پرداخت می‌شود. 

وی افزود: رئیس کل‌ بانک مرکزی، صرفاً 4 میلیون خانوار کم درآمد بر اساس بعد خانوار به سرپرستان آنها وام‌های یک و نیم میلیونی و دو میلیون تومانی برای جبران زیان‌های کرونا پرداخت می‌شود و برای بقیه خانوارهای یارانه‌بگیر فقط یک میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

به گفته سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی خانوارهای شناسایی شده دو و سه نفره 500هزار تومان بیشتر از سایر خانوارها یعنی یک و نیم میلیون تومان و خانوارهای 4 نفر و بیشتر یک میلیون تومان بیشتر یعنی 2 میلیون تومان در جمع تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

میرزایی با تکذیب این ادعا که تسهیلات یارانه‌ای در مجموع افزایش پیدا می‌کند، گفت: این افزایش فقط شامل حال 4 میلیون خانوار است که ضوابط و شرایط این خانوارها بعد اطلاع رسانی خواهد شد و عمومیت ندارد.

ارسال نظر