شناسه خبر : 1549

بر اساس رتبه بندی بلومبرگ؛

ایران در رتبه دوم کشورهایی که بنزین ارزان دارند

ایران در رتبه دوم کشورهایی که بنزین ارزان دارند

روسیه دهمین کشور بنزین ارزان، رکوردشکنی تولید نفت اوپک، پیش بینی ۲ برابر شدن سوددهی شرکت چینی پتروچاینا و اعتصاب دوباره کارکنان نفت توتال، مهمترین اخبار جهان انرژی در ۲۴ ساعت اخیر است.

به گزارش چابک آنلاین از پایگاه خبری مسکو تایمز، بر اساس رتبه بندی بلومبرگ، ونزوئلا با 10 سنت و ایران به همراه کویت، نیجریه و مصر با 50 سنت جایگاه های نخست و دوم رده بندی کشورها از نظر قیمت بنزین به خود اختصاص داده اند.
روسیه در این رتبه بندی در جایگاه دهمین کشور ارزان از لحاظ قیمت بنزین در بین 61 کشور قرار گرفت با این وجود، قیمت بنزین در بهار امسال 8.2 درصد افزایش یافت.
مقام های کرملین اعلام کردند که در حال بررسی راهکارهایی برای متوقف کردن رشد قیمت سوخت در این کشورند. 
قیمت بنزین روسیه در سال جاری میلادی به میانگین 70 سنت برای هر لیتر رسید.
رکوردشکنی اوپک
به گزارش رویترز، تولید نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) در پی توافق اعضا برای افزایش تولید و پیوستن کنگو به این سازمان، به بالاترین سطج خود از ابتدای سال جاری میلادی رسید. 
تولید نفت اوپک در این مقطع به 32 میلیون و 640 هزار بشکه در روز رسید که 70 هزار بشکه در روز بالاترین از سطح ماه پیش است. 
 پیش بینی 2 برابر شدن سوددهی یک شرکت چینی 
بنا بر اعلام رویترز، «پتروچاینا» تولیدکننده نفت و گاز چین انتظار دارد که با توجه به رشد قیمت های نفت، سوددهی اش در نیمه نخست سال 2018 میلادی بیش از دو برابر شود. 
این شرکت انتظار دارد که سود خالصش در 6 ماه نخست سال جاری میلادی به 2 میلیارد دلار یعنی 107 درصد برسد.
سوددهی این شرکت در مدت مشابه پارسال 1.8 میلیارد دلار اعلام شد. 
اعتصاب دوباره کارگران نفت توتال در انگلیس
به گزارش رویترز، کارگران سه سکوی تولید نفت و گاز فراساحلی انگلیس، متعلق به شرکت فرانسوی توتال دست به اعتصاب 12 ساعته زدند. 
این 45 کارگر معترض در سکوهای نفت و گاز دریای شمال، همان‌ معترضانی هستند که هفته گذشته به اعتصاب 24 ساعته و توقف فعالیت همین تاسیسات دست زدند اما گویا ذخایر نفتی مانع هرگونه اختلال در عرضه شده بود.
مجموع تولید نفت این سه میدان، 45 هزار تا 50 هزار بشکه در روز است. 

ارسال نظر