شناسه خبر : 9973

اختصاصی چابک‌آنلاین

باج افزارها یک میلیون دلار به یک شرکت بیمه‌ای کانادایی خسارت زدند

باج افزارها یک میلیون دلار به یک شرکت بیمه‌ای کانادایی خسارت زدند

رایانه‌های یک شرکت بیمه‌ای کانادایی به دلیل حمله باج افزارها بیش از یک هفته از کار افتادند.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، این حمله که به تازگی رخ داده، یک میلیون دلار به این شرکت بیمه ای ضرر رساند و اکنون از طریق سیستم قضایی تلاش هایی برای بازپرداخت آن در حال انجام است.

این شرکت بیمه کانادایی تحت پوشش یک سازمان بیمه ای بریتانیایی برای محافظت در برابر خسارت ناشی از حملات سایبری قرار گرفته است.

براساس رای دادگاه،جلسات رسیدگی به پرونده به صورت خصوصی برگزار شده واسامی شرکت های بیمه ای درگیر بنا بر مسائل امنیتی منتشر نمی شود.

طبق بررسی های انجام شده، هکر یا هکرها موفق به نفوذ و دور زدن فایروال (firewall) این شرکت بیمه کانادایی شده و از آن جا پرونده ها را روی سرورهای این شرکت رمزگذاری کرده و رایانه های رومیزی را قفل کردند.

هکرها از متخصصان شرکت بیمه ای  مذکور خواستار 1.2 میلیون دلار بیت کوین شدند که سرانجام به دریافت 950 هزار دلار آمریکا رضایت داده شد.

سپس متخصصان بیمه 109.25 بیت کوین که تقریبا معادل 950 هزار دلار آمریکا است را در موعد مقرر برای آن ها تهیه کرده و 16 ساعت بعد در قبال آن برنامه رمزگشایی دریافت کردند.

اکنون سیستم قضایی در حال بررسی این موضوع است که حساب کاربری متعلق به همان هکر بوده یا معلق به شخص دیگری است.

مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادا (CAFC) باج افزار را به عنوان تهدیدی رایج برای مشاغل کوچک و شرکت های بزرگ خصوصی و سازمان های دولتی توصیف کرد.

چندی پیش هم یکی از بزرگ ترین بیمه گران کشور عمان مورد حمله این باج افزارها قرار گرفته بود.

ارسال نظر