شناسه خبر : 9914

قانون ما را ملزم به افشای فیش حقوقی مدیران شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی نمی‌کند

قانون ما را ملزم به افشای فیش حقوقی مدیران شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی نمی‌کند

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی بیان کرد: حقوق مدیران شرکت‌های خصوصی بر اساس توافق سهامداران و مدیران تعیین می‌شود و قانون ما را ملزم به افشای فیش حقوقی و مزایای مدیران شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی نمی‌کند.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه در نشست خبری چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با تشریح وضعیت صنعت بیمه درباره افشای حقوق و مزایایی مدیدان شرکت‌های بیمه‌ای افزود: پرداخت حقوق و مزایا در شرکت‌های دولتی تابع قوانین است و بر آنها نظارت می‌کنیم.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: اما شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی تابع قوانین خود بوده و حقوق و مزایای آنها بر اساس توافق سهامداران و مدیران تعیین می‌شود.

وی گفت: ما در مقام نهاد ناظر، حق ورود به این موضوع را نداریم و قانون به ما اجازه نداده است.

رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: با سازمان بورس درباره انتشار حقوق و مزایای شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی و بورسی مذاکراتی داشتیم.

سلیمانی تصریح کرد: بر اساس قانون، هیچ دستوری وجود ندارد که شرکت‌های خصوصی را ملزم به افشای حقوق مدیران خود کند، بلکه آنها مختار هستند.

رییس کل بیمه مرکزی درباره معافیت مالیاتی بیمه افزود: اکنون مجلس در دو بخش بیمه درمان و عمر، با معافیت مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرده است..

وی ادامه داد: اما تلاش داریم سایر بخش های صنعت بیمه از جمله شخص ثالث از معافیت مالیات بر ارزش افزوده برخوردار شوند.

سلیمانی اضافه کرد: در طی سال های گذشته نیز بخش بیمه شخص ثالث ناچار به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

رییس کل بیمه مرکزی درباره پرداخت خسارات سیل گفت: در سیل اواخر سال 97 و اوایل 98 که در لرستان، خوزستان و برخی استان های شمالی رخ داد، حدود 200 میلیارد تومان خسارت پرداخت شد.

وی افزود: در سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان در منطقه چابهار نیز برآورد شده است که 16 میلیارد ریال خسارت پرداخت شود.

رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: در سیل اوایل امسال بسیاری از واحدهای مسکونی آسیب دیده تحت پوشش بیمه قرار داشتند، اما در سیل اخیر در چابهار شمار واحدهای بیمه شده، اندک بود.

سلیمانی یادآور شد: در صنعت بیمه باید ابتدا، واحدهای مسکونی بیمه شوند تا امکان پرداخت خسارت به آنها وجود داشته باشد.

رییس کل بیمه مرکزی با هشدار نسبت به احتمال وقوع فساد در دریافت کارمزد بیمه‌ای گفت: گاهی بیمه‌ها در قرارداد با شرکتهای بزرگ، کارمزد را دریافت کرده و سپس بخشی را بر می‌گردانند که احتمال وقوع فساد در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر قرار است که کارمزد کمتری دریافت شود بهتر است که از ابتدا در کارمزد، تخفیف داده شود تا احتمال وقوع فساد در آن کاهش یابد.

رییس کل بیمه مرکزی درباره خسارت هواپیمای اوکراینی گفت: شرکت‌های بیمه ایران درگیر پرداخت خسارت این سانحه نیستند، اما برای ارایه نظر کارشناسی اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی افزود: هنوز اطلاعات مربوط به این حادثه تکمیل نشده بنابراین طرفین به جمع بندی نرسیده‌اند.

سلیمانی اضافه کرد: مذاکرات باید بین دولت‌های ایران و اوکراین برای رسیدن به جمع بندی انجام شود.

ارسال نظر