شناسه خبر : 9870

نرخ بیکاری استان مرکزی یک و نیم درضد از میانگین کشوری کمتر است

نرخ بیکاری استان مرکزی یک و نیم درضد از میانگین کشوری کمتر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: شمار بیمه‌شدگان اجباری مشمول قانون کار در این استان در سال جاری از ۱۹۶ هزار و ۱۹۱ نفر به ۲۰۵ هزار و ۱۷۶ نفر افزایش یافته است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدتقی آبایی‌هزاوه افزود: یک‌هزار و ۶۴۶ نفر بیمه‌شده اجباری در سال جاری جایگزین نیروهای بازنشسته شده و هشت هزار و ۹۸۵ نفر نیز به جمعیت بیمه اجباری مشمول قانون کار این استان افزوده شده که رقمی قابل توجه و بیانگر رونق تولید است.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۲۰۷ نفر نیز در این مدت به بیمه شدگان صندوق روستایی و عشایری استان مرکزی اضافه شده‌اند که مجموع بیمه‌شدگان این صندوق نیز به ۵۸ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: حدود ۱۳ هزار فرصت شغلی جدید در ۱۰ ماه امسال در قالب بیمه شدگان مشمول ماده ۱۴۸ قانون کار و بیمه شدگان روستایی و عشایری در این استان ایجاد شده است.

آبایی هزاوه اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار، نرخ بیکاری استان مرکزی ۹ و یک دهم درصد است که این نرخ از میانگین کشوری که ۱۰ و ۶ دهم درصد است، یک و نیم درصد کمتر است.

وی عنوان کرد: به طور قطع شمار اشتغال‌های ایجاد شده در استان مرکزی به دلیل خود اظهاری نکردن فعالان مشاغل خانگی و خود اشتغالی بیش از آمار اعلام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی، شمار واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل، ۴۸ درصد کاهش یافته و تعداد آنها از ۷۱ واحد در سال گذشته به ۳۷ واحد رسیده است.

آبایی هزاوه عنوان کرد: اکنون پنج هزار و ۵۶۵ کارگر استان مرکزی دارای حقوق معوق هستند که تعداد این افراد در مدت مشابه سال قبل به هشت هزار و ۶۴۵ نفر می‌رسید بنابراین، تعداد کارگران دارای حقوق معوق این استان ۳۶ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: مدیران و مسوولان استان مرکزی برای حل مشکلات مختلف واحدهای تولیدی و صنعتی بسیج شده‌اند و وضعیت رونق تولید در این استان روز به روز در حال بهبود است.

۹۴۳ هزار و ۲۰۰ نفر معادل ۶۴ درصد  از جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان مرکزی از خدمات تامین اجتماعی برخوردارند که بخشی از آنان بیمه شده اجباری هستند.

ارسال نظر