شناسه خبر : 9632

۱۲۳۵ نفر از اهالی فرهنگ و هنر کردستان بیمه هستند

1235 نفر از اهالی فرهنگ و هنر کردستان بیمه هستند

مسوول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: یک‌هزار و ۲۳۵ نفر از اهالی فرهنگ و هنر استان دارای بیمه تامین اجتماعی هستند که از سوی صندوق اعتباری هنر مشمول بیمه شده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، ماجد رموزی اظهار کرد: در پی سفر پرخیر و برکت هیأت اعزامی صندوق اعتباری هنر کشور به استان کردستان در آبان ماه سال‌جاری خدمات شایان توجهی به هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران ارائه شد.

وی افزود: در سفر هیأت اعزامی صندوق اعتباری هنر علاوه بر قائم مقام رئیس صندوق، مشاور و رئیس دفتر صندوق اعتباری هنر به مدت 10 روز مهمان مردم کردستان بودند.

وی خاطرنشان کرد: این هیأت با توجه به محدویت زمان از تعدادی از هنرمندان در منازل آنها دیدار و در محل سالن اجتماعات ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با همه هنرمندان شهرستانی دیدار چهره به چهره داشتند و از نزدیک به مسائل و مشکلات آنها آشنا و ضمن همدردی و همدلی با اهالی فرهنگ و هنر کردستان، خدمات شایان توجهی از جمله برقراری مستمری برای هنرمندان فاقد بیمه و بازنشستگی، کمک‌های بلاعوض و برای هنرمندانی که دارای بیماری‌های خاص بودند و برقراری بیمه تکمیلی برای درمان هنرمندان بیماری که هزینه زیادی به آنها تحمیل می‌کرد، انجام شد.

مسوول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان افزود: علاوه بر خدمات فوق‌الذکر، پس از گذشت یک ماه و نیم از سفر هیأت اعزامی به استان کردستان، 132 نفر از اهالی فرهنگ و هنر بیمه تامین اجتماعی آنها برقرار شده است، در حال حاضر یک‌هزار و 235 نفر از اهالی فرهنگ و هنر استان کردستان از طرح بیمه تأمین اجتماعی از سوی صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شده‌اند.

رموزی در خصوص طرح کمک مستمری اذعان داشت: طرح کمک مستمری اهالی فرهنگ و هنر که مختص هنرمندان و نویسندگانی است که فاقد هرگونه بیمه بوده و ماهیانه مبلغ 250هزار تومان به حساب هنرمند واریز خواهد شد.

وی اضافه کرد: مبلغ مستمری ماهیانه هنرمندان فاقد بیمه هر ساله افزایش خواهد داشت و طرح بیمه تأمین اجتماعی اهالی فرهنگ و هنر که در حال حاضریک‌هزار و 235 نفر مشمول آن شده‌اند علاوه بر بیمه درمان مشمول بیمه بازنشستگی نیز خواهند شد.

وی در تکمیل گزارش سفر هیات اعزامی گفت: در مرحله اول پس از بررسی تعدادی از درخواست‌های اهالی فرهنگ و هنر132 نفر مشمول بیمه تأمین اجتماعی، 21 نفر مشمول دریافت طرح کمک مستمری، 22 نفر از هنرمندان دارای بیماری خاص و هزینه بر مشمول طرح بیمه تکمیلی، به 72 نفر کمک بلاعوض شده است، بدون شک درخواست‌های باقی مانده اهالی فرهنگ و هنر در سفر هیات اعزامی صندوق اعتباری هنر به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

مسوول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اذعان داشت: قبل از شروع بکار جلال قلعه شاخانی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان حدود 80 نفر بصورت بسیار محدود در سراسر استان کردستان مشمول بیمه تأمین اجتماعی شده بودند و مشمولان طرح مستمری در استان از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی‌کرد اما خوشبختانه در ظرف دو سال اخیر و به همت آقای قلعه شاخانی و همکاری صندوق اعتباری هنر اکثر هنرمندان از طرح‌های بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی بهره‌‌مند شده‌اند.

 

ارسال نظر