شناسه خبر : 9511

شرکت‌های کوچک ریسک صنعت بیمه را بالا برده‌اند/ پیشکسوتان جایگاه‌های مدیریتی را به نسل جدید واگذار کنند!

شرکت‌های کوچک ریسک صنعت بیمه را بالا برده‌اند/ پیشکسوتان جایگاه‌های مدیریتی را به نسل جدید واگذار کنند!

مدیرعامل شرکت بیمه دانا بیان کرد: در یک بازار انحصاری که ۵۰ درصد سهم بازار در اختیار یک تولیدکننده است، شرکت‌های کوچک نمی‌توانند به درستی با آن رقابت کنند.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، ابراهیم کاردگر در گفت و گو با چابک‌آنلاین افزود: بازار بیمه باید رهبر قیمت داشته باشد تا سهم و قیمت را تعیین کرده و به شرکت‌های جدید سهم کوچکی بدهد تا کم کم سهم تولید کننده بزرگ کوچک شده و یک بازار رقابتی شکل بگیرد.

وی، با بیان اینکه آزاد سازی نرخ در صنعت بیمه به سرعت انجام شده ، زیرا بازار بیمه یک بازار انحصاری بوده ،گفت: در یک بازار انحصاری که 50 درصد سهم بازار در اختیار یک تولید کننده است، شرکت های کوچک نمی توانند به درستی با آن رقابت کنند و شرکت های بیمه ای کوچک ریسک صنعت بیمه را بالا برده اند.

کاردگر تصریح کرد: شرکت های بیمه جدید تاسیس شدند و درهیچ سند بالادستی به آنها تاکید نشد که باید با رهبر بازار حرکت کنند و یک شرکت کوچک مگر می تواند با شرکت های بزرگ رقابت کندبنابراین قیمت را پایین می آورد و نرخ شکنی می کنند ودر نهایت جنگ قیمت شروع می شود.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا گفت:درصنعت بیمه،قیمت، ریسک را جابه جا می کند و در حال حاضر ریسک جابه جا شده ولی به غلط و در شرکتی که نه دارای توان فنی است و نه توان سرمایه انسانی برای ارائه خدمات دارد و یک عدم تعادل در اقتصاد بیمه از دو منظر ایجاد می شود.

کاردگر درخصوص  طرح مهردانا اینگونه توضیح داد: "این طرح ایده ای بود که هدف اصلی آن ایجاد ارتباط بین دو نهاد مالی در کشوربوده تا سینرژی اقتصادی ایجاد شود.."

مدیرعامل شرکت بیمه دانا گفت: طبق قانون شخص ثالث یک شخص می تواند برای خرید بیمه نامه  شخص ثالث اجباری 50 درصد نقد و بقیه را طی 6 قسط پرداخت کند و سازمان ها و نهاد های حقوقی  25 درصد نقد و بقیه را طی 6قسط تسویه کنند.

کاردگر اظهار کرد: شرکت های بیمه ای دیگر بدون پیش دریافت و طی8 قسط و ده قسط این بیمه نامه را می فروشند اما شرکت بیمه دانا این ایده را پیاده کرد که با بانک قرض الحسنه مهر ایران به توافق برسد و برای سهامداران خود، که  45 میلیون نفر از سهامداران سهام عدالت هستند این کار را انجام دهد.

وی ضمن بیان اینکه حرمت پیشکسوتان همیشه باید حفظ شود اظهارکرد: پیشکسوتان باید نیروسازی و مدیر سازی کنند و کم کم جایگاه های مدیریتی را به نسل جدید واگذار کنند، نسلی که خود تربیت کرده اند.

 مدیرعامل شرکت بیمه دانا درخصوص تاثیر خود در انتخاب دبیرکل سندیکای بیمه گران گفت: "من هم مانند تمام اعضای شورای عمومی یک رای داشتم و به عنوان ناظر سیدمحمد کریمی در روز انتخابات هم بودم و طبیعی است زمانیکه شما به کسی رای می دهید برای رای آوردن او تلاش هم می کنید."

ارسال نظر