شناسه خبر : 9343

پوشش‌های بیمه‌ای تناسبی با شرایط مالی هنرمندان ندارد

پوشش‌های بیمه‌ای تناسبی با شرایط مالی هنرمندان ندارد

یک خواننده و موسیقی‌دان اظهارکرد: هنرمندان شرایط اقتصادی خوبی نداشته و بهتر است قوانین بیمه‌ای متناسب با شرایط درآمدی و موارد خاص این قشرطراحی شود.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، فرمان فتحعلیان درگفت و گو با چابک آنلاین گفت: عضوصندوق بیمه هنرمندان است و تحت پوشش این صندوق قراردارد اما به دلیل اینکه تاکنون از بیمه نامه خود استفاده نکرده از نحوه خدمات این صندوق بی خبر است.

وی تصریح کرد: شرایط زندگی هنرمندان سخت است و تعداد زیادی از هنرمندان درآمد خوبی نداشته و برای هزینه های درمانی و بیمه بازنشستگی دچار مشکل می شوند.

این خواننده و موسیقی‌دان بیان کرد: از آنجایی که شرایط اقتصادی هنرمندان خوب نیست و شرایط کاری راحتی ندارند قوانین بیمه ای باید متناسب با شرایط درآمدی وموارد ویژه و خاص آنها باشد که باهمکاری کارشناسان بیمه ای و کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشادطراحی شود.

فتحعلیان افزود: می توان با تعریف کردن بیمه نامه های خاص هنرمندان مانند بیمه حنجره، دست، به این قشر از جامعه که تاثیرگذاری بالایی درروحیه و سلامت روانی جامعه دارند کمک کرد پوشش های بیمه ای که اکنون وجود دارد هیچگونه تناسبی با تعرفه های درمانی نداشته و با شرایط مالی هنرمندان همخوانی ندارد.

وی اظهارکرد: برای اینکه بیمه نامه های خاص هنرمندان طراحی شود نیاز به کار کارشناسی است اینگونه بیمه نامه ها در همه جای دنیا وجوددارند اما از این بیمه نامه ها در ایران حمایت نمی شود در صورتیکه موارد اینچنینی برای هنرمندان امنیت شغلی ایجاد می کند.

این خواننده گفت: اگراین موارد و جزئیات به صورت دقیق قانونگذاری شود و جزءبیمه نامه ها قرار بگیرد فوق العاده خواهد بود زیرا این بیمه نامه ها می توانند تمام هفت رشته هنر را با توجه به شرایط خاص خود آن رشته ها پوشش دهند و هنرمندان را حمایت کنند.

فتحعلیان درپاسخ به این سوال خبرنگار چابک آنلاین که در صورت وجود همچین بیمه نامه هایی آیا حاضر به خرید و پرداخت حق بیمه متناسب با آن است اینگونه گفت: صددرصد از این نوع بیمه نامه استقبال خواهد کرد و هرچیزی که ممکن است خاطر وی را نسبت به حوادث در آینده آرام تر نگاه داردو پشتوانه ای برای او باشد استقبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: یک هنرمند سرمایه ای جز وجود خود ندارد و  زمانی می تواند یک اثر هنری خوب خلق کند که در سلامتی کامل باشد و با خرید این نوع بیمه نامه می تواند نگرانی حال و آینده را نداشته و با آرامش بیشتری آثار هنری بهتری خلق کند.

ارسال نظر