شناسه خبر : 9160

کلاهبرداری یک و نیم میلیاردی از شرکت بیمه‌گر

کلاهبرداری یک و نیم میلیاردی از شرکت بیمه‌گر

رئیس پلیس فتا: بازاریاب قدیمی شرکت بیمه‌ای که پس از ترک کار، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از آن شرکت کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از  پایگاه خبری پلیس، تورج کاظمی رئیس پلیس فتا گفت: مدیرعامل یک شرکت خدمات بیمه‌ای با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه ۳۱ تهران» به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد با تماس‌های تلفنی از سوی بیمه گذاران این شرکت، متوجه شدیم که شخصی ناشناسی وارد سیستم بیمه شده و پس از واردشدن به برنامه صدور بیمه شخص ثالث و بدنه اتومبیل و هر ۲ دقیقه یک بار برای مشتریان شرکت، بیمه نامه صادر یا بیمه نامه‌ها را فسخ کرده است.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با دریافت شکایت تیمی از کارآگاهان پلیس فتا مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند، افزود: ظن اینکه متهم از کارکنان شرکت فعلی یا سابق شرکت است، در تحقیقات پلیسی قوت گرفت و کارآگاهان به تحقیق در این خصوص پرداختند.
وی با بیان اینکه کارآگاهان موفق شدند، مردی ۴۱ ساله از کارکنان سابق شرکت را شناسایی کنند، بیان کرد: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و دستور دستگیری متهم در مخفیگاهش گرفته شد.
رئیس پلیس فتا گفت: با شناسایی مخفیگاه متهم، تیمی از کارآگاهان پلیس فتا به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند، پس از مدتی مراقبت‌های ویژه وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.
این مقام انتظامی گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا اظهار داشته به عنوان بازاریاب شرکت بوده، ولی شرکت بابت ۱۲ سال سنوات خدمتی، حق و حقوقی پرداخت نکرده و برای انتقام جویی از شرکت با داشتن نام کاربری و رمز عبور وارد سایت شرکت بیمه شده و ضمن تعامل با بیمه گذاران، بیمه نامه‌های ثالث را صدور یا فسخ می‌کرده و مبالغی از این بابت دریافت کرده است.
کاظمی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را یک میلیاد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند تصریح کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

ارسال نظر