شناسه خبر : 8921

بیمه مزرعه‌های پرورش میگو در هرمزگان اجباری شد

بیمه مزرعه‌های پرورش میگو در هرمزگان اجباری شد

بیمه مزرعه‌های پرورش و کارگاه‌های تکثیر میگو در هرمزگان که سال‌های گذشته اختیاری بوده، امسال به دلیل احتمال بروز خسارت و ایجاد مشکل برای بهره‌برداران شیلاتی، اجباری شد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، رییس گروه و ترویج آبزیان شیلات هرمزگان روز دوشنبه در نشست تدوین و اصلاح دستورالعمل بیمه مزرعه های پرورش و کارگاه‌های تکثیرمیگو گفت: تشکیل هیات تعیین خسارت بیمه‌ای برای مزارع پرورش و تکثیر میگو در استان، پایش دوره‌ای واحدهای آبزی‌پروری، افزایش زمان بیمه نامه از ۱۲۰ به ۱۵۰ روز در صورت موافقت شیلات ایران و تسریع در پرداخت غرامت‌ها از مهم‌ترین مصوبات این نشست است.

محسن سالاری از دیگر تصمیم‌های این نشست را، تعیین نرخ شناور برای بیمه مزارع و غرامت آن، ارائه پیشنهادها در خصوص نحوه بیمه مراکز تکثیر میگو و در اختیار قرار دادن مجدد دستورالعمل بیمه‌ای برای نظرخواهی بهره‌برداران عنوان کرد.

وی بیان کرد: در سراسر دنیا بیماری و حوادث غیر مترقبه به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر پذیرفته شده که سازمان شیلات ایران نیز با احتیاط کامل در کنار پرورش میگو و توسعه همه جانبه آن ایستاده و تلاش برای مدیریت بیماری‌ها در صورت بروز آن را در دستور کار قرار داده است.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

ارسال نظر