شناسه خبر : 8919

یک هزار و ۲۵۶ کارگاه جدید زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی ایلام قرار گرفتند

یک هزار و ۲۵۶ کارگاه جدید زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی ایلام قرار گرفتند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: بر اساس آمار رسمی ارائه شده از سوی اداره کل تامین اجتماعی استان یک هزار و ۲۵۶ کارگاه جدید به کارگاه های دارای بیمه تامین اجتماعی استان افزوده شد که با احتساب موارد قبلی این تعداد به بیش از هفت هزار و ۶۰۰ کارگاه افزایش یافته است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا‌، شکراله شیرخانی با اشاره به اینکه با اضافه شدن این تعداد کارگاه تعداد کارگاه های دارای بیمه استان به بیش از هفت هزار و ۶۰۰ مورد رسیده است، اظهار داشت: این آمار موجب افزایش تعداد بیمه شدگان کل استان در سال ۹۸ نسبت به بهار ۹۷ به تعداد ۳۹۴ نفر شده است.

وی افزود: همچنین مطابق آمار دریافتی از صندوق بیمه روستایی و عشایری یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز از طریق بیمه روستائیان و عشایر تسهیلات اشتغال روستایی دریافت کرده اند و تعداد بیمه شدگان نسبت به سال گذشته ۶۶۳ نفر افزایش یافته است.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با بیان اینکه استناد به این ارقام نشان دهنده روند رو به رشد اشتغال استان و اثر تسهیلات کم بهره نسبت به سال های گذشته است، گفت: نرخ بیکاری در تابستان امسال ۸.۷ درصد بود که نسبت به سال گذشته در همان فصل که ۱۱.۸ درصد بود، ۳.۱ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: اجرای سیاست های اشتغال دولت در قالب سامانه کارا که از اواخر سال ۹۶ آغاز و تاکنون نیز ادامه دارد، برای بیش از سه هزار و ۸۰۰ طرح مجوز صادر و تسهیلات پرداخت شده است.

شیرخانی تصریح کرد: بسیاری از این طرح ها پس از دوره ۶ ماهه تا یک سال تنفس، اکنون به بهره برداری رسیده و با توجه به این که در این دوره ملاک ایجاد اشتغال در هر طرح، آمار اعلامی کارفرما نیست بلکه گزارش تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام  گفت: بیش از ۶۵ درصد تسهیلات اشتغال روستایی به بخش کشاورزی اختصاص یافته که خود در رونق این بخش تاثیرگذار و منجر به افزایش اشتغال دائم و فصلی در اکثر مناطق استان شده است.

وی همچنین به طرح کارورزی اشاه کرد و گفت: اجرای سیاست کارورزی، مشوق های بیمه ای و مهارت آموزی در محیط واقعی کار باعث افزایش جذب این نیروها برای کارفرمایان شده به طوریکه طی شروع این دوره تاکنون ۲ هزار و ۲۵ نفر از جامعه آماری بیکاران فارغ التحصیل از طریق کارورزی از طیف جمعیت بیکار خارج شده اند.

بیکاری در چند دهه گذشته موجب رنج جوانان و دغدغه خانواده‌ها ونهادهای مسئول استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام بوده است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت این استان ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۷۳ صدم درصد جمعیت کل کشور رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان ها دارد.

استان ایلام دارای سه هزار و ۲۰۰ تعاونی است که از این تعداد یک هزار و ۹۰۰ تعاونی با ۳۱۱ هزار نفر عضو فعال هستند.

در نیمه نخست امسال از ۴۸ واحد کارگری بازدید به عمل آمدکه مشکل ۴۲ درصد از واحدهای کارگری رفع شد و مابقی در دست اقدام است.

ارسال نظر