شناسه خبر : 7811

۹ هزارنفر غیر هنرمند در صندوق اعتباری هنر شناسایی شدند

9 هزارنفر غیر هنرمند در صندوق اعتباری هنر شناسایی شدند

در ادامه برنامه های دیدار و حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور مدیران صندوق اعتباری هنر در ادامه سفر به استان اردبیل با فعالان فرهنگی و هنری شهرستان های اردبیل، بیله سوار، پارس آباد و دشت مغان دیدارکردند.

به گزارش چابک آنلاین، مدیران صندوق اعتباری که به‌ منظور دیدار و بررسی مسایل و مشکلات هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران استان اردبیل به این استان سفر کرده اند در ادامه سفر با هنرمندان شهرستان های اردبیل، بیله سوار، پارس آباد و دشت مغان دیدار کردند.
منصور وحیدی فر، معاون اعضا صندوق اعتباری هنر با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری اردبیل گفت: استان اردبیل مهد بسیاری از هنرمندان نامی کشور نظیرعلی سلیمی، اسماعیل و ناصر چشم آذر، استاد سدیف، رسول ملاقلی پور، اکبر عبدی، رضا سیدحسینی، فیلسوف معاصرعلی اصغر حلبی، عبدالحسین پرتوی و... است.
معاون اعضاء صندوق اعتباری هنر درادامه بیان داشت: 1204 نفر از هنرمندان این استان عضو صندوق اعتباری هستند. 591 نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی و 180 نفر از بیمه درمان تکمیلی برخوردار هستند. امیدواریم با همراهی هنرمندان این استان اهالی فرهنگ و هنر مستعد را شناسایی کنیم تا از خدمات صندوق بهره مند شوند.
وحیدی فر با اشاره به اهداف سفرهای حمایتی گفت: صندوق اعتباری هنر با هدف حمایت از اهالی فرهنگ و هنر تأسیس شد و طی این مدت خدمات خود را در قالب بیمه تأمین اجتماعی، بیمه درمان تکمیلی، طرح کمک مستمری، طرح تکریم و تسهیلات به هنرمندان سراسر کشور ارائه کرده است. سفرهای حمایتی با هدف گسترش چتر حمایتی صندوق در مناطق محروم و برخورداری عادلانه اعضا از خدمات از سال 96 آغاز شد.  
زهرا حق شعار، مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز با اشاره به ظرفیت فرهنگی و هنری استان اردبیل گفت: وظیفه صندوق اعتباری هنر، حمایت از تمامی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور است. از آغاز سفرهای حمایتی به 16 استان و بیش از 100 شهرستان سفر کردیم. آشنایی با افراد مستعد در حوزه فرهنگ و هنر که کمتر شناخته شده بودند و کسب اعتماد هنرمندان مهم ترین دستاورد ما طی این سفرهاست.
گفتنی است؛ مدیران صندوق اعتباری هنر در اولین روز سفر، در مراسم روز ملی سینما و گرامیداشت یاد رسول ملاقلی‌پور حضور یافتند.
هیئت اعزامی صندوق اعتباری هنر در ادامه  با حضور در منازل تعدادی از هنرمندان نظیر توکل محیر(مرثیه سرا و شاعر)، عبدالعلی گروسی(نقاش پیشکسوت)، عباس عرفانی(خوشنویس)، همسر مرحوم یوسف جاوید(بازیگر و کارگردان)، بایندور، نعمت کهن از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفتند.

 

ارسال نظر