شناسه خبر : 7450

مطالبات تامین اجتماعی باز هم پرداخت نشد

مطالبات تامین اجتماعی باز هم پرداخت نشد

سرانه تخت بیمارستانی در قزوین ۰/۹ به ازای هر هزار نفر جمعیت است که این میزان یک‌سوم حد استاندارد است. با توجه به جمعیت کنونی، استان دارای ۱۲۰۰ تخت در مراکز درمانی است و با کمبود ۱۸۰۰ تخت روبه‌رو است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از همشهری،رئیس مجمع نمایندگان قزوین گفت: مدتی است وضعیت ارائه خدمات درمانی در برخی از شهرهای استان به دلیل مشکلات پرداخت بیمه‌ها دچار اختلال شده که متاسفانه با وجود مشکلات زیاد در حوزه درمان در شرایط کنونی خارج شدن این مراکز درمانی از خدمت‌رسانی آن هم در نقاط کم‌برخوردار و صنعتی به نفع مردم استان نیست.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که فضاهای درمانی را مقداری سامان دهیم و در مابقی شهرهای استان مانند شریف‌آباد، محمودآباد نمونه و اقبالیه هم پایگاه‌های درمانی را تقویت کنیم.  

رئیس هیات‌مدیره بیمارستان رحیمیان الوند نیز اظهار کرد: مطالبات بیمارستان رحیمیان از تامین اجتماعی، دانشگاه علوم‌پزشکی، بیمه ارتش و سلامت پرداخت نشده در حالی که بیمارستان به کادر پزشکی و پرستاری بدهکار است و انگیزه ادامه فعالیت برای عوامل بیمارستان کاهش یافته است.

 سید محمدرضا دره‌التاج تهرانی گفت: از طرف دیگر دولت تعرفه بیمارستان‌های خیریه را ۴۰ درصد کاهش داده است و بر این اساس پزشکان دیگر رغبتی به ادامه فعالیت ندارند. تا زمانی که پزشک پای کار نباشد اقدامات درمانی انجام نمی‌شود و اکنون همه مراکز درمانی خیریه در سراسر کشور با مشکل مواجهند.

وی ادامه داد: دولت برای بخش‌های مختلف درمانی دانشگاهی، دولتی و غیردولتی تعرفه معین می‌کند. ما نیز چون جزو بیمارستان‌های خصوصی هستیم بیمه‌های تکمیلی نیز براساس تعرفه خصوصی با ما همکاری دارند.  رئیس هیات‌مدیره بیمارستان رحیمیان الوند افزود: با کاهش تعرفه خدمات درمانی، بیمه‌های تکمیلی نیز براساس این کاهش با ما همکاری می‌کنند و همین مساله موجب دلسردی کادر پزشکی بیمارستان‌های خصوصی شده است.

تهرانی به پایین بودن هزینه درمانی در این بیمارستان نسبت به سایر بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: هزینه انرژی و دستمزد پرستار یکسان است و باعث شده همه مراکز خیریه با چالش جدی مواجه شوند. همه مسئولان استان قزوین از مشکلات بیمارستان اطلاع دارند و در صورت اعلام آمادگی مدیران حوزه درمان آماده واگذاری بیمارستان به بخش دولتی هستیم.  

ارسال نظر