شناسه خبر : 7449

پوشش بیمه‌ای در حوزه اعتیاد ضعیف است

پوشش بیمه‌ای در حوزه اعتیاد ضعیف است

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: آمارها نشان می‌دهد از هر دو مصرف کننده تزریقی مواد مخدر، یک نفر به ویروس هپاتیت مبتلاست، در حالی که از هر ۸ معتاد تزریقی یک نفر HIV مثبت است. نگران HIV هستیم در حالی که خطر هپاتیت بیشتر است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از همشهری، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: پس از سال‌های متمادی اتفاق بسیار خوبی در چند سال اخیر صورت گرفته بود و آن تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات اعتیاد بود. متاسفانه در سال گذشته این موضوع حذف شد، اما در آخرین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر مقرر شده این پوشش برای سال ۹۹ باز گردد. این اتفاق یقینا مورد نیاز و مبارک است و تدابیر مختلفی برای پوشش بیمه باید اندیشیده شود.

شاد نوش افزود: همچنین در خصوص مراکز سرپایی نیز به دلیل مصوبات جدیدی که در جلسه ۱۳۶ ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته و ابلاغیه‌های جدیدی که ارسال شده آیین‌نامه‌ها باید مورد بازنگری قرار گیرند.

تعرفه‌های حوزه درمان اعتیاد

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درباره تعرفه‌های خدماتی حوزه درمان اعتیاد نیز اظهار داشت: تعرفه‌ها نیز با پیگیری وزارت بهداشت و مصوبه شورای عالی بیمه در مراحل نهایی قرار دارد و به هیات دولت ارسال شده است. امیدواریم با پیگیری‌هایی که صورت گرفته امکان ادامه فعالیت و اثرگذاری این مراکز در بخش خصوصی  که بار اعظم درمان سرپایی کشور در حوزه ترک اعتیاد بر عهده آنها است بیشتر و  زمینه گسترش فعالیت‌ها فراهم شود.

وی بیان کرد: انتظار و امیدواری ما این است که انجمن‌ها و صنف‌هایی که در استان‌های مختلف در این زمینه شکل گرفته‌اند خود نظارت را بیشتر کنند تا کمتر شاهد اشتباهاتی که توسط تعداد کمی از افراد صورت می‌گیرد و کل دستاوردها را زیر سوال می‌برند، باشیم.

 

ارسال نظر