شناسه خبر : 7355

عشایر و روستاییان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر فاقد پوشش بیمه‌ای هستند

 عشایر و روستاییان شهر‌های زیر 20 هزار نفر فاقد پوشش بیمه‌ای هستند

از کارت جدید بیمه‌شدگان صندوق بیمه کشاورزان و عشایر رونمایی شد.

به گزارش چابک آنلاین، علی شیرکانی سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر از حضور این صندوق در «چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر» خبر داد و گفت: این صندوق به‌منظور معرفی خدمات خود به گروه هدف یعنی روستاییان و عشایر، در نمایشگاه توانمندی‌ها که از فردا به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

وی گروه هدف بیمه‌ای این صندوق را حدودا 5 میلیون نفر بیان کرد و افزود: مخاطبان بالقوه این صندوق، یعنی سرپرستان خانوار و افرادی که توان مالی لازم برای مشارکت در صندوق را دارند، جمعیتی بین 4 تا 5 میلیون نفر هستند. عشایران، کشاورزان، روستائیان و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر که فاقد هرنوع پوشش بیمه‌ای هستند، در صورتیکه بین 18 تا 50 سال سن داشته باشند و تحت پوشش صندوق بیمه‌ای دیگری نباشند، می‌توانند با انتخاب میان 8 سطح مزدی، خود را نزد این صندوق بیمه کنند.

به گفته شیرکانی، بیمه شدن در این صندوق، اختیاری است و بیمه‌شدگان پس از رسیدن به سن 65 سالگی، یا در صورت فوت و ازکارافتادگی، خود و خانواده‌شان از مستمری ماهیانه برخوردار شوند. 5 درصد حق بیمه‌ای صندوق توسط بیمه شده و 10 درصد توسط دولت به صندوق پرداخت می‌شود.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر همچنین از اعطای احکام چندنفر از مستمری‌بگیران صندوق و رونمایی از کارت جدید بیمه‌شدگان به عنوان برنامه‌های جانبی حضور در نمایشگاه توانمندی‌ها خبر داد و افزود: بستر ارائه خدمات صندوق بر روی سایت جدید آماده شده و از این سایت، در نمایشگاه رونمایی می‌شود. بهره‌برداری از سامانه تمدید بیمه‌ای و سامانه پیامکی هوشمند نیز در این نمایشگاه، آغاز خواهد شد.

شیرکانی گفت: همکاران ما همچنین در نمایشگاه، امکان تمدید بیمه را فراهم کرده‌اند و بیمه‌شدگان عزیز می‌توانند با مراجعه به غرفه صندوق، نسبت به تمدید بیمه خود اقدام کنند.

گفتنی است، چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر از فردا 24 مردادماه به‌مدت چهار روز، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، در سالن 25 سی، غرفه شماره 15 پذیرای بازدیدکنندگان است.

ارسال نظر