شناسه خبر : 7149

املاک سازمان تامین اجتماعی به مزایده گذاشته می شود

املاک سازمان تامین اجتماعی به مزایده گذاشته می شود

مدیرعامل املاک و مستغلات سازمان ‌تامین‌اجتماعی کشور گفت: بخشی از املاک متعلق به این سازمان برای تامین نقدینگی از طریق مزایده به فروش می‌رسد.

به گزارش چابک آنلاین، به نقل از ایرنا ابراهیم مشهدی، مدیرعامل املاک و مستغلات سازمان تامین‌اجتماعی افزود: سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود خدمات به افراد تحت پوشش و جبران بخشی از مشکلات مالی، املاکی را که در ازای پرداخت نشدن معوقات تملکشان در اختیار این سازمان قرار گرفته است، از طریق برگزاری مزایده می فروشد.

وی با بیان اینکه همه افراد می‌توانند در مزایده تامین اجتماعی شرکت کنند، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در یک رقابت سالم و با استفاده از روش مزایده بخشی از مطالبات خود را از این راه در اختیار خواهد گرفت.  

وی با اشاره به اینکه با فروش این املاک مشکل نقدینگی سازمان برطرف خواهد شد، اضافه کرد: املاک به فروش رفته در هر منطقه بر اساس بیشترین رقم پرداختی در همان شهرستان محل ملک بر اساس اولویت نیازهای سازمان تامین اجتماعی صرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۳۰ قعطه زمین با کاربری مسکونی در مهاباد از طریق موسسه املاک و مستغلات تامین اجتماعی به مزایده گذاشته شده است.

سازمان تأمین اجتماعی ایران یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است؛ این سازمان عمومی غیردولتی، وظیفهٔ پوشش اجباری بیمه کارگران روزمزد، حقوق‌بگیر و پوشش اختیاری صاحبان حرفه و شغل‌های آزاد را برعهده دارد.

این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه‌ای و درمانی است و ۳۵۶ بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان را به صورت رایگان تأمین می‌کند.

بخش بیمه‌ای این سازمان دارای ۴۸۰ شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه‌ای از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می‌شود.

همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات تأمین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری‌های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

۵۵ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که جمعیتی بالغ بر ۴۲ میلیون نفر را شامل می‌شود.  

ارسال نظر