شناسه خبر : 6772

غرامت کشاورزان و دامداران خراسان جنوبی به طور کامل پرداخت شد

غرامت کشاورزان و دامداران خراسان جنوبی به طور کامل پرداخت شد

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی از پرداخت کامل غرامت سال گذشته کشاورزان و دامداران استان خبر داد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، جواد غنچه اظهار داشت: میزان غرامت سال زراعی گذشته کشاورزان و دامداران خراسان جنوبی بالغ بر ۱۹۱ میلیارد ریال برآورد شد که به طور کامل پرداخت شده است.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در بخش دام بالغ بر هفت میلیارد ریال برآورد خسارت داشته‌ایم که تا پایان سه ماهه ابتدای امسال پرداخت شده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از بهمن ماه سال گذشته تاکنون محصولات کشاورزی خسارت‌های متنوعی دیده‌اند، افزود: سرما و یخبندان، سیل، بارندگی‌های بی موقع زمان تلقیح بیشترین عوامل خسارت طی این مدت بوده است.

خسارت ۲۰ میلیارد ریالی سرما و یخبندان

غنچه از خسارت ۲۶ میلیارد ریالی بارندگی‌های بی موقع در زمان تلقیح به محصولات کشاورزی استان خبر داد و گفت: بخش زیادی از این خسارت‌ها مربوط به باغات پسته استان بوده است.

وی همچنین به خسارت ۲۰ میلیارد ریالی سرما و یخبندان طی این مدت اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی سیل نیز بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال به محصولات زراعی و باغی استان خسارت زده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی جاری ۵۳ هزار قرارداد بیمه‌ای در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی، دامداری و منابع طبیعی منعقد شده است.

به گفته غنچه در این مدت بالغ بر ۲۳ هزار هکتار از اراضی باغی، ۱۹ هزار هکتار از اراضی زراعی، ۴۳۱ هزار رأس دام سبک و سنگین و ۲۱ میلیون قطعه طیور زیر پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته است.

ارسال نظر