شناسه خبر : 6714

۷هزار ورزشکار بدنساز مازندرانی دارای پوشش بیمه ورزشکاری هستند

۷هزار ورزشکار بدنساز مازندرانی دارای پوشش بیمه ورزشکاری هستند

اشتیاق جوانان و نوجوانان به داشتن بازوان عضله ای و زیباسازی اندام که بتواند آنها را در معرض توجه بیشتری قرار دهد، باعث شده تا باشگاههای بدنسازی انتخاب اول آنها برای ورزش باشد، ولی راه میانبری هم به نام مصرف انواع مکمل ها و داروها وجود دارد که مورد استقبال قرار می گیرد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا ابوالقاسمی افزود: علاوه بر این، تعداد زیادی باشگاه بدنسازی در سطح استان داریم که بدون هیچ مجوزی کار می کنند. مثلاً تنها در شهر ساری که ما ۵۰۰ باشگاه بدنسازی دارای مجوز داریم، افزون بر ۳۰۰ باشگاه فاقد مجوز هم کار می کنند. بیشترین میزان داروهای و مکمل‌های نیروزا و حتی مواد افیونی نیز در این باشگاهها به ورزشکاران تجویز می شود.
وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان نظارت بر باشگاههای ورزشی از فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی در استان‌ها گرفته و به اداره کل ورزش و جوانان واگذار شد، هیات‌ها صرفاً نظارت فنی بر امور باشگاهها دارند و نظارت فنی هم شامل داشتن مربی بدنساز، مجهز بودن سالن ورزشی و استاندارد بودن تجهیزات ورزشی است که بر عهده هیات‌های ورزشی در استان‌ها قرار دارد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران عدم پوشش بیمه ای را از دیگر مشکلات این باشگاهها برشمرد و گفت: تجهیزات باشگاههای بدنسازی سنتی و پرخطر است و باید ورزشکارانی که در این رشته فعالیت دارند تحت پوشش بیمه قرار گیرند تا در صورت آسیب دیدگی بتوانند از پوشش بیمه ای استفاده کنند و این در حالیست که اکثر ورزشکاران آماتور در این باشگاهها که بیشترین جمعیت ورزشی این اماکن را تشکیل می دهند از چنین پوشش بیمه ای برخوردار نیستند.
ابوالقاسمی افزود: در مازندران حدود ۷ هزار ورزشکار بدنساز و پرورش اندام دارای پوشش بیمه ورزشکاری هستند و چندین برابر این تعداد از ورزشکاران چیزی به نام بیمه ندارند و در صورت بروز مشکل برای درمان باید هزینه های گزافی را خانواده ها متحمل شوند.

ارسال نظر