شناسه خبر : 5670

خدمات بیمه حوادث تا سقف ۳۵ میلیون تومان برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر ارائه می‌شود

خدمات بیمه حوادث تا سقف ۳۵ میلیون تومان برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر ارائه می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران از پوشش خدمات بیمه حوادث تا سقف ۳۵ میلیون تومان برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر خبر داد و گفت: تاکنون هزار و ۳۱۴ واحد مسکونی متعلق به ایثارگران در مناطق سیل زده کشور خسارت دیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، منصور میرمرادی بیان کرد: در استان لرستان تاکنون ۵۱۴ خانوار، استان گلستان ۵۰۰ خانوار، استان ایلام ۲۶۰ خانوار و استان مازندران ۴۰ خانوار به دلیل بارش‌های فراوان و سیل شدید خسارت به واحدهای مسکونی آنها وارد شده است. این افراد از جامعه ایثارگری کشور هستند.

میرمرادی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده ممکن است بیش از دو هزار یا ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار متاثر از سیل شده باشند که برآورد خسارت ریالی آن ۶۵ میلیارد تومان می‌تواند باشد. البته چون هنوز مشکل سیل در استان‌ها به پایان نرسیده است و ممکن است رانش زمین را به دنبال داشته باشد برخی ارزیابی‌ها بعد از شرایط نرمال در استان‌ها از سوی بیمه‌ها انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمام خانواده های تحت پوشش تا سقف ۳۵ میلیون تومان بیمه حوادث می‌شوند. خسارات به جامعه ایثارگری مربوط به واحدهای مسکونی، اثاثیه، کسب و کار و محصولات کشاورزی است که به همین منظور بنیادشهید برای جبران این خسارات نشست‌های مختلفی با بیمه‌ها برگزار کرده است و ۲ کارگروه خدمات و اجرا و بهداشت و درمان را نیز تشکیل داده است.

میرمرادی ادامه داد: اگر چه دولت هم قرار است تسهیلاتی بلاعوض در شهرها تا ۱۲ میلیون تومان و در روستاها ۱۰ میلیون تومان و تسهیلات دیگری با سقف ۵۰ میلیون تومان برای شهرها و ۴۰ میلیون تومان برای روستاها تخصیص دهد، خود بنیاد شهید نیز تسهیلات مسکن برای ایثارگران در شهرها و روستاها تخصیص می‌دهد.

وی اضافه کرد: صندوق قرض الحسنه شاهد به تمام ایثارگران و خانواده های شهدایی که عضو هستند، تا سقف ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سود پرداخت می‌کند و صندوق اشتغال و کارآفرینی نیز تسهیلات ویژه برای اشتغال این افراد به متقاضیان خواهد داد.

ارسال نظر