شناسه خبر : 5586

جای خالی صنعت بیمه در بین سازندگان تجهیزات نفتی

جای خالی صنعت بیمه در بین سازندگان تجهیزات نفتی

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران اظهارکرد: صنعت بیمه می‌تواند با وارد شدن به اعتبارسنجی ضمانت‌ها کمک بزرگی برای این صنعت باشد.

 چابک آنلاین_ بهاره تاجرباشی ، رضا خیامیان در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: صنعت سازندگان تجهیزات نفت باید با صنعت بیمه کار کند و بیمه می‌تواند کمک بزرگی برای ما باشد، در اکثر کشورهای جهان این شرکت‌های بیمه هستند که ضمانت‌ها را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر این شرکت‌های بیمه هستند که مشخص می‌کنند که آیا این شرکت اعتبار لازم را دارد یا خیر؟ و برای گرفتن اعتبارات بانکی بیمه‌ها تضمین می‌کنند، اما متاسفانه صنعت بیمه در ایران به درستی جا نیفتاده است و در این زمینه‌ها پیشرفتی نداشته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران بیان کرد: اگر بیمه وارد بحث تضمین‌ها شود، با اعتبارسنجی که بیمه برروی ضمانت نامه‌ها انجام می‌دهد می‌تواند برای ما کمک باشد.

 خیامیان عنوان کرد : صنعت بیمه آن ساز و کار لازم را ندارد که بتواند یک سیستم را که در پالایشگاه انجام می‌شود را تضمین کند به عنوان مثال، اگر یک کاتالیست در پالایشگاه مصرف شد و مشکلی پیش آمد ضمانت کند و خسارت آن را بپردازد، صنعت بیمه ما در این مسیر پیشرفتی نداشته است.

وی عنوان کرد: برای کارهایی که دفعه اول انجام می‌شود مشکلات زیادی وجود دارد.به عنوان مثال: پالایشگاه می‌خواهد یک کاتالیست را تست کند برای اینکه به این کاتالیست ایرانی به جای جنس خارجی اعتماد کند نیاز به کسی دارد که در صورت ایجاد خسارت، آن را جبران کند و اگر صنعت بیمه می‌توانست این ریسک را پوشش دهد یک قدم بزرگ برای استفاده بیشتر از ساخت داخل بر می داشت.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران افزود: کاتالیست یک محصولی است که شرکت‌های دانش بنیان ایران تولید می‌کنند و قیمت خیلی بالایی داشته است که با تولید آن در ایران قیمت این محصول پایین آمده است و با حمایت بیمه خیلی محصولات دیگر ایرانی هم می‌توان استفاده کرد.

 خیامیان عنوان کرد که تنها استفاده این صنعت از صنعت بیمه این است که بیمه مسولیت مدنی کارفرما را انجام دهد.

وی در مورد پرداخت و عدم پرداخت خسارت‌های وارد شده به این صنعت توسط شرکت‌های بیمه گفت : اگر به کلوزهایی که موقع عقد قرارداد ارائه می‌شود دقت کنیم ، می‌توان مطابق آن ادعا داشته باشیم مشکل اصلی این است که ما وقتی که می‌خواهیم با یک شرکت بیمه قرارداد ببندیم به کلوزهای مختلفی  که بیمه پیشنهاد می‌کند توجه نمی‌کنیم و بعدا دچار مشکل شویم.

 

 

ارسال نظر