شناسه خبر : 5385

امسال بیش از ۷ هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزی همدان وارد شد

امسال بیش از 7 هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزی همدان وارد شد

رییس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: کاهش دما هفت هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال خسارت در سال جاری به باغ ها و کشاورزی این استان وارد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، احد ظفری با بیان اینکه بیشترین خسارت به باغ‌ها مربوط به شهرستان‌های همدان، کبودرآهنگ و رزن بوده افزود: به دلیل برودت هوا و کاهش دما به 26هزار و532 هکتار از باغ ها و 335 هزار و 830 هکتار از زمین های زراعی این استان خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه خسارت‌های امسال در بخش کشاورزی به 362 هزار و 350 هکتار وارد شده است اظهار داشت: بیشترین خسارت در بخش باغی مربوط به باغ های گردو، هلو، سیب، آلو و انگور بوده است.

رییس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: در بخش زراعی نیز بیشترین خسارت‌ها به مزارع گندم دیم و آبی، کلزا، چغندر قند، سیب زمینی، جو و یونجه وارد شده است.

ظفری با بیان اینکه استقبال کشاورزی از بیمه بسیار پایین است افزود: بسیاری از کشاورزان و باغداران برای بیمه اقدام نکرده اند و در سال زراعی جاری در بخش زراعی 197 هزار و 39 هکتار و در بخش باغی نیز 2هزار و 23 هکتار بیمه شده اند.

وی ادامه داد: همچنین بیمه تنه درختان به میزان 855 هکتار، دام سنگین به میزان 34 هزار و 815 راس و طیور به تعداد 11 میلیون و 500 قطعه بیمه شده‌اند.

رییس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی همدان اظهار داشت: این میزان خسارت در مقایسه با خسارت‌های سال 96 که در کل 930 میلیارد ریال بود بسیار افزایش داشته که دلیل آن خسارت‌های شدید فصل بهار به باغ‌ها و زراعت همدان بود.

 


 

ارسال نظر