شناسه خبر : 5285

شرکت‌های بیمه تمایلی به جداسازی حساب‌های بیمه عمر از سایر بیمه نامه‌ها ندارند

شرکت‌های بیمه تمایلی به جداسازی حساب‌های بیمه عمر از سایر بیمه نامه‌ها ندارند

سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری شرکت بیمه ما در مورد تفکیک حساب بیمه های عمر و زندگی از سایرحساب‌ها ضمن بیان اینکه درآئین نامه ۶۸ هم به این موضوع اشاره شده ، توضیح داد: باید حساب بیمه عمر و زندگی از سایر حساب‌ها جدا شود و برای شرکت‌ها فرقی نمی‌کند که ذخایر عمر آنها چه مقدار است.

چابک آنلاین _بهاره تاجرباشی ، "وحید مرادی" در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: یکی از دلایلی که شرکت‌ها تا کنون تمایلی به این امر از خود نشان ندادند این است که این موضوع آورده‌ای برای شرکت ندارد و دیگر نمی‌توانند برای جبران خسارت رشته‌های دیگر از محل حساب‌های عمر استفاده کنند .

وی افزود: دلایل دیگری مانند هزینه بر بودن راه‌اندازی سامانه برای شرکت‌ها باعث عقب افتادن آن شده  زیرا زیر‌ساخت‌های سیستم و چارت سازمانی باید عوض شوند و حسابداری مستقل برای واحد عمر و زندگی تشکیل شود.

سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری شرکت بیمه‌ما بیان کرد: برای جذب بیشتر مشتری، محصولات باید آن جوری تعریف شوند که مردم برای خرید آن محصول راغب شوند و عمده دلیل فروش یا عدم فروش بیمه‌های زندگی در نوع رفتار شبکه فروش است .

 مرادی ادامه داد: محصول بیمه عمر یک محصول قابل فروش است و باید فروخته شود و تنها یک شبکه فروش قوی می‌تواند این موضوع را راهبری کند تا وقتی شعب و شبکه فروش قوی و متخصصی وجود نداشته باشد همین چالش در صنعت بیمه  وجود خواهد داشت .

وی در خصوص اینکه چند درصد پرتفوی بیمه شرکت ما به بیمه عمر و زندگی تعلق دارد عنوان کرد: نزدیک به ۳۶ درصد حق بیمه‌های شرکت، متعلق به بیمه نامه‌های عمر و زندگی است اما از ذخایر کل شرکت تقریبا ۷۰ درصد ذخایر، مربوط به ذخایر ریاضی بیمه عمر است.

سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری بیمه ما با اشاره به اینکه در شرایط رکورد اقتصادی، صنعت بیمه قابلیت اصلی خود را نشان می‌دهد گفت: زمانی که شرایط اقتصادی بد می‌شود نیاز مردم به بیمه‌ها بیشتر حس می‌شود  زیرا هزینه‌های درمانی و هزینه‌های امراض خاص بسیار افزایش می‌یابد و می‌توان با پرداخت یک حق بیمه معقول و معین برای یک خسارت نامعلوم و یک رقم بالا خود را بیمه کرد.

مرادی توضیح داد: در قسمت پس‌اندازی بیمه عمر هم، باز در شرایط بد اقتصادی بیمه‌ها خود را نشان می‌دهند ، زمانی که تورم کشور بالا می‌رود، بیمه‌ها سودهای مشارکت بالایی اعلام می‌کنند که بتوانند پوشش دهند و اگر تورم کاهش یابد و سود‌های بانکی به زیرده درصد برسد باز هم بیمه‌ها تضمین حداقل سود خود را دارند که دو سال اول 16 درصد است، دوسال دوم 13 درصد و الباقی ده درصد است چه در شرایط بد اقتصادی و چه در شرایط خوب اقتصادی سرمایه‌گذاری در بیمه آینده‌نگری خوبی است.

وی گفت: تاکنون سر رسید تعدادی از بیمه نامه‌های عمر و زندگی بیمه ما رسیده و هیچ مشکلی در پرداخت آنها  وجود نداشته زیرا توانگری بیمه ما خوب است و در پرداخت خسارت در هیچ رشته بیمه‌ای مشکلی ندارد.

 


 

ارسال نظر