شناسه خبر : 5133

بیمه‌ها سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت در مازندران پرداخت می‌کنند/ ۷۵ درصد واحدهای مسکونی مازندران فاقد بیمه‌ هستند

بیمه‌ها سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت در مازندران پرداخت می‌کنند/ ۷۵ درصد واحدهای مسکونی مازندران فاقد بیمه‌ هستند

مدیرکل بیمه ایران شعبه مازندران از پرداخت خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی در این استان در مدت یک سال خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، بهرام دارایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شعبات استانی در بحث اجرایی خدمات بیمه‌ای فعالیت کرده و سیاست‌گذاری اصلی در مرکز انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه در استان مازندران بیش از ۳ هزار شبکه فروش بیمه‌ای فعال است، تصریح کرد: بیمه ایران حدود ۵۰۰ شبعه داشته و حدود ۴۰۰ شعبه در همه بخش‌های عمومی بیمه‌ای فعالیت دارند و ۱۰۰ شعبه دیگر در نمایندگی تخصصی بیمه عمر و در راستای سیاست‌گذاری مرکز فعالیت دارند.

مدیرکل بیمه ایران در مازندران با اعلام اینکه بیمه‌ها سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت در مازندران پرداخت می‌کنند، اضافه کرد: شرکت بیمه ایران برای افزایش ضریب نفوذ یکی از راهکارهایش توجه به بحث بیمه عمر است.

این مسؤول با اشاره به اشتغال‌زایی انجام‌شده در استان مازندران، به فعالیت بیش از ۳ هزار نفر به‌صورت مستقیم اشاره کرد و ادامه داد: حدود ۷ هزار نفر هم به‌صورت غیرمستقیم در این بخش‌ها فعالیت دارند.

دارایی میزان خسارت پرداختی بیمه بابت تصادفات به بیمه‌شوندگان را روزانه ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۸۵ درصد این خسارت مربوط به دیه اشخاص و ۱۵ درصد مربوط به خسارت‌های مالی بوده که دلیلش افزایش قیمت خودروهاست.

وی در ارتباط با بحث بروکراسی اداری که دامن‌گیر بیمه‌هاست، یادآور شد: این موضوع نه قابل تکذیب و نه‌چندان مورد تأیید است، پرسنل بیمه‌ای نهایت همکاری با مردم را دارند اما افراد زیان‌دیده از نوع بیمه اطلاعات کافی را نداشته و سطح توقع خودشان را فراتر از تعهدات بیمه‌نامه نگاه می‌کنند که همین مسئله باعث نارضایتی می‌شود.

این مسؤول با اعلام اینکه پس از بروز حوادث غیرمترقبه بیمه ایران یک‌هزار و ۵۹۰ پرونده تشکیل داد و نسبت به پرداخت خسارت اقدام کرد، یادآور شد: افراد دارای بیمه‌نامه طی یک هفته نسبت به بهسازی و مقاوم‌سازی اقدام کرده بودند.

دارایی میانگین پرداختی بیمه‌های آتش‌سوزی و حوادث را چندان قابل توجه ندانست و عنوان کرد: ۱۰۰ میلیون تومان ملک با ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان بیمه می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که پس از زلزله‌ها تقاضاها در بیمه چطور بوده است، افزود: تا حدودی روندش مناسب بوده اما پس از آن رو به فراموشی سپرده شد، در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد واحدهای مسکونی در مازندران فاقد پوشش بیمه‌ای حوادث هستند.

 


 

ارسال نظر