شناسه خبر : 5006

۴۵۴ مددجوی شیروانی زیر چتر تامین اجتماعی قرار دارند

454 مددجوی شیروانی زیر چتر تامین اجتماعی قرار دارند

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان گفت: هم اکنون ۴۵۴ مددجوی تحت پوشش این نهاد در شهرستان، بیمه تامین اجتماعی دارند که بیشتر آنها زنان سرپرست خانوار و افرادی هستند که به‌ نوعی شغل دارند و فعالیتی را انجام می‌دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، علی شیرزادی اظهار داشت: بیشتر زنان سرپرست خانوار که با دریافت وام کمیته امداد برای خود اشتغالی ایجاد کرده‌اند در مرحله اول در اولویت بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و هدف ما تشویق برای توانمندی مددجویان است.

وی با بیان اینکه برای هر نفر از بیمه شدگان هر سه ماه پنج میلیون ریال حق بیمه پرداخت می‌شود، افزود: حق بیمه تامین اجتماعی مددجویان باهدف بهره‌مندی آن‌ها از مزایای مستمری بازنشستگی پرداخت می‌شود که تمامی مبلغ حق بیمه این افراد از طرف کمیته امداد پرداخت می‌شود و مددجویان مشمول این طرح هیچ گونه مبلغی را در این مورد پرداخت نمی‌کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان گفت: زنان سرپرست خانوار با رسیدن به 55 سالگی و داشتن حداقل 10 سال سابقه بیمه، مستمری بازنشستگی تامین اجتماعی را دریافت می‌کنند و بر همین اساس کمیته امداد زنان سرپرست خانوار بالای 45 سال را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌دهد تا بعد از گذر 10 سال و بهره‌مندی از مزایای مستمری آن از چرخه حمایت این نهاد خارج شوند.

 

 


 

ارسال نظر