شناسه خبر : 4936

۹۵ درصد هزینه بیماران خاص را بیمه سلامت تقبل می‌کند

95 درصد هزینه بیماران خاص را بیمه سلامت تقبل می‌کند

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه با بیان اینکه ۸۵ درصد از جمعیت بیمه‌ای دارای دفترچه رایگان هستند، گفت: در طول فعالیت سازمان بیمه سلامت تاکنون، جمعیت بیمه شده استان از ۱۵۰ هزار نفر به یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، کیومرث مظفری در نشست خبری که به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی در محل جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: قبل از انقلاب سرانه هزینه درمانی هر روستایی 850 تومان بود که اکنون سرانه هزینه درمانی هر روستایی نزدیک به 343 هزار تومان است که جمع ماهیانه آن 15 میلیارد و 500 میلیون تومان می شود.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 400 قلم داروی کشور در تعهد بیمه سلامت قرار دارد، ادامه داد: این بدان معنا است که 95 درصد از کل داروهای کشور در تعهد بیمه سلامت قرار دارد که 436 قلم آن تعهد بیمه روستاییان است.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه از هدررفت 30 درصد هزینه در حوزه درمان خبر داد و گفت: شهروندان فاقد هرگونه پوشش بیمه، می‌توانند در قالب بیمه ایرانیان با 50 درصد تخفیف خدمات درمانی دریافت کنند.

مظفری از استقرار سامانه استحقاق سنجی با هدف حذف دفترچه و روش‌های سنتی و کاهش بروکراسی اداری در بیمارستان‌های دانشگاهی به عنوان اقدام ارزشمند یاد کرد و از بیمه معتادان، اطبا خارجی، سامانه تایید دارو و خدمت به عنوان دیگر طرح ها یاد کرد.

وی به راه اندازی سامانه ارتباطی 1666 نیز اشاره کرد و گفت: این امر در راستای الکترونیکی کردن جامعه هدف با سازمان بیمه سلامت است که به صورت 24 ساعته همکاران ما در سازمان‌ها و ستاد استان، پاسخگوی نیازها، سوالات و ابهامات هستند.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه ادامه داد: امسال بالغ بر چهارهزار میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص داده شده که در حال تسویه حساب هستیم که بدهی بخش غیردانشگاهی سال گذشته به صورت کامل تسویه شده و بخش دانشگاهی نیز تا مهر ماه امسال به صورت کامل پرداخت شده و مابقی پرداخت می‌شود.

مظفری ادامه داد: ماهیانه 500 هزار بار مراجعه به پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز درمانی استان انجام می‌شود که به تعبیری روزانه به میزان 17هزار بار است.

وی با بیان اینکه 2 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه بیماران خاص در ماه است، ادامه داد: همه این هزینه‌ها در تعهد بیمه سلامت است که علاوه بر دفترچه رایگانی که دارند 95 درصد هزینه‌ها در تعهد ما قرار دارد.

مظفری با بیان اینکه نزدیک به 85 درصد از جمعیت استان زیرپوشش ما دارای دفترچه رایگان هستند، اظهار داشت: امیدواریم با استانداردسازی خدمات بتوانیم کیفیت را بالا ببریم.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه، از استقرار نظام نسخه نویسی الکترونیک در شهرها به عنوان یکی از طرح‌های در دست اجرا در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: پایلوت این طرح که با حذف دفترچه درمانی است در شهرستان هرسین خواهد بود.

مظفری از استقرار نظام ارجاع الکترونیک در خدمات سطح یک روستایی به سطح 2 و سه در برخی مناطق استان به عنوان یکی از طرح‌های در دست اجرای این ارگان یاد کرد.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر نیز یک هزار میلیارد ریال به استان تخصیص داده شده که بخش قابل توجهی از مطالبات مراکز درمانی را پرداخت کرده‌ایم.

این مسئول یادآور شد، در تبدیل خدمات دستی به الکترونیک نیز فعالیت‌های متعددی داشته‌ایم که تایید دارو، تایید خدمات «ام.آر.آی»، خسارت متفرقه، استقرار سامانه استحقاق سنجی و حذف دفترچه در بیمارستان‌های دانشگاهی که تاثیر زیادی در رفع هم پوشانی دارد نمونه‌ای از آن‌ها است.

مظفری ادامه داد: اداره بیمه سلامت استان کرمانشاه همواره در راستای کاهش دغدغه‌های مردم که مصداق فرمایش مقام معظم رهبری است گام برداشته است.

مظفری افزود: قانون بیمه همگانی خدمات درمانی در سوم آبان 73 تصویب شد و به دنبال آن پس از تهیه آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها از مهر ماه 74 سازمان و ادارات بیمه سلامت استانها از جمله در کرمانشاه و شهرستان‌های آن آغاز به فعالیت کرد.

وی ادامه داد: در طول 24 سال خدمت این سازمان به مردم، بیش از 40 میلیون نفر از جمعیت کشور زیرپوشش بیمه‌ای قرار گرفتند که شامل صندوق کارکنان دولت، خانواده شهدا و ایثارگران، طلاب و روحانیون، دانشجویان و مددجویان بهزیستی، روستاییان ، عشایر و صندوق ایرانیان می‌باشد.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه ادامه داد: از سال 93 صندوق بیمه همگانی رایگان نیز همه افراد فاقد پوشش درمانی را زیرپوشش قرار داد.

وی ادامه داد: بیش از 60 درصد جمعیت استان نیز زیرپوشش این پنج صندوق هستند که از مجموع جمعیت بیمه‌ای ما 80 تا 85 درصد دارای دفترچه‌های رایگان هستند که عملا فاقد حق بیمه هستند یعنی دفترچه رایگان از ما می‌گیرند و از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.

مظفری از وجود یک هزار و 700 بیمار خاص زیرپوشش خبر داد و افزود: ماهیانه نزدیک به 2 میلیارد تومان هزینه این افراد است که عموما رایگان است و علاوه بر دفترچه رایگان بیش از 95 درصد هزینه بیماران خاص در تعهد بیمه می‌باشد.

این مسئول اضافه کرد: به میزان یک هزار و 40 موسسه درمانی زیرپوشش ما قرار دارد که در کنار ما نیز 33 دفتر پیشخوان مشغول به تولید دفترچه برای بیمه شدگان هستند.

وی یادآور شد که ماهیانه بالغ بر 35 میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه می‌شود.


 

ارسال نظر