شناسه خبر : 4732

کلیه اقشار کشور بر اساس آزمون وسع تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار می‌گیرند

کلیه اقشار کشور بر اساس آزمون وسع تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار می‌گیرند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور گفت: مقرر شد کلیه اقشار به صورت رایگان و براساس آزمون وسع تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98 در نشست خبر امروز خود اظهار داشت: بانک مرکزی مکلف شد هزار و 400 میلیاردتومان از منابع قرض الحسنه بانک ها را به کمیته امداد اختصاص دهد و 600 میلیاردتومان از منابع قرض الحسنه بانک‌ها را به سازمان بهزیستی در جهت طرح های اشتغالزایی مددجویان به ویژه زنان سرپرست  خانوار اختصاص دهد.

وی افزود: همچنین 200 میلیاردتومان از منابع قرض الحسنه بانک‌ها در اختیار ستاد امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند قرار می‌گیرد و برای ادای دین زندانیان با اولویت زندانیان زن و بدهکاران مهریه پرداخت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور گفت:  همچنین مقرر شد کلیه اقشار به صورت رایگان و براساس آزمون وسع تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گیرند.

«بنیاد شهید مکلف شد به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال و معسر که فاقد شغل هستند کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.»

وی ادامه داد: در مصوبه دیگر کلیه شرکت‌ها و صندوق‌های بیمه پایه و تکمیلی و بیمه درمان اعم از دولتی و غیردولتی ، تامین اجتماعی ، تامین اجتماعی نیروهای مسلح ، کمیته امداد و سازمان‌های بیمه‌گر مکلف‌اند اطلاعات بیمه‌شدگان را به صورت برخط به پایگاه اطلاعات ارسال کنند و شرایط و زیرساخت لازم را فراهم کنند تا به جای نسخه کاغذی بتوان از نسخه الکترونیکی استفاده کرد.

مفتح همچنین عنوان کرد: دولت و بانک مرکزی مکلف شدند تسهیلات بانکی برای مسکن 100 هزار نفر را پرداخت و یارانه تسهیلات را از محل منابع زیربط تامین کنند. همچنین ایثارگران از تسهیلات مسکن ارزان قیمت برخوردار می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور در خاتمه افزود: کمیسیون تلفیق در حال بررسی تبصره‌های پایانی لایحه بودجه 98 است و تلاش می شود براساس برنامه زمان بندی گزارش را برای ارایه به صحن علنی آماده کنیم.

 


 

ارسال نظر