شناسه خبر : 47251

اختصاصی چابک آنلاین ؛

دانش آموختگان مدرسه کسب و کار بیمه راهی شرکت‌های بیمه ای می شوند

دانش آموختگان مدرسه کسب و کار بیمه راهی شرکت‌های بیمه ای می شوند

علی بنیادی نائینی، عضو هیئت عامل و معاون طرح و توسعۀ بیمه مرکزی:

از آن‌جایی که صنعت بیمه از رشته‌های مختلف نیروی انسانی می‌گیرد، می‌توان از این نیروها برای رفع مشکلات و ضعف‌های این صنعت بهره برد.

سعی کردیم دامنۀ فراگیری از افرادی که در دانشگاه‌های خوب در رشته‌های حسابداری، مالی و  بیمه  و سایر رشته‌ها تحصیل می‌کنند را گرد هم بیاوریم و یک مدرسۀ کسب و کار تأسیس کردیم.

با ارائۀ یک فراخوان تعداد زیادی از افراد انتخاب و ثبت‌نام شدند و با مصاحبه و آزمون عملی اولیه این تعداد به افراد کمتری محدود شد. 

 در این مصاحبه تعداد اندکی انتخاب شدند و در طول هفته‌های مختلف الفبای بیمه  و حداقل‌های اولیه توسط  پیشکسوتان و مدیران بیمۀ مرکزی به آن‌ها انتقال داده شد. 

چابک آنلاین، زهرا نامداری، این تجربه را پیش از این در وزارت اقتصاد تحت عنوان مدرسۀ سیاست‌گذاری اقتصادی داشتیم و در حوزه‌های مالیات و بانکی از آن استفاده کرده بودیم.

در صنعت بیمه هم به همین ترتیب پیش رفته‌ایم، یعنی افرادی را انتخاب کردیم و به آن‌ها آموزش می‌دهیم تا بتوانند در عرصۀ تصمیم‌گیری نیز دخیل شوند و برخی شرکت‌های بیمه اعلام کرده‌اند که حاضرند این نیروها را جذب کنند.

به کمک این طرح افراد دانشگاهی خوب در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف می‌توانند بیمه‌ای شوند و سپس توسط شرکت‌های بیمه جذب شوند.

یکی از مأموریت‌های پژوهشکدۀ بیمه این است که اگر نمی‌توان افراد را برای آموزش به خارج از کشور اعزام کرد  حداقل این شرایط را فراهم کند تابا بهره گیری از  اساتید  حتی به صورت مجازی، بازآفرینی و بازمهندسی دانشی در صنعت بیمه اتفاق بیفتد.

 

حجم ویدیو: 70.60M | مدت زمان ویدیو: 00:03:22 دانلود ویدیو
ارسال نظر