شناسه خبر : 4695

تاکداران شهرستان فاروج برای پوشش بیمه بیش از هزار هکتار از باغات خود استقبال کردند

تاکداران شهرستان فاروج برای پوشش بیمه بیش از هزار هکتار از باغات خود استقبال کردند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج گفت: استقبال تاکداران شهرستان از بیمه با انجام یک هزار و ۱۱۵ هکتار از باغات شهرستان، خوب بوده و امیدواریم این روند تا مهلت باقی مانده ادامه داشته باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما ، احمد کنعانی گفت: شهرستان فاروج قطب تولید انگور سلطانی بی دانه است و آفات و بارندگی های خارج از موقع در سال های اخیر خسارات زیادی به بهره برداران این محصول وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه با کمک دولت تاکنون از مجموع سه هزار و 600 هکتار از باغات انگور شهرستان، یک هزار و 115 هکتار بیمه شده است، بیان داشت: برای کمک به باغداران در این طرح بیمه، یک میلیون و 300 هزار ریال سهم باغدار در هر هکتار است و از منابع دولتی دو برابر آن معادل یک میلیون و 720 هزار ریال پرداخت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج با اشاره به اینکه امسال 40 هزار تُن محصول از تاکستان های شهرستان برداشت شده است، افزود: مقدار مصرف تازه خوری محصول انگور امسال 14 هزار تُن بوده و از 26 هزار تُن رقم سلطانی بی دانه، امسال باغداران 6 هزارو 500 تن کشمش تولید شده است.

کنعانی با اشاره به اینکه خشکسالی سال های اخیر، از سطح باغات انگور شهرستان کاسته است، بیان داشت: برای رونق باغات شهرستان اجرای طرح فراز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: 32 پرونده برای اجرای طرح فراز در 27 هکتار از باغات شهرستان تشکیل و از 10 میلیارد ریال تسهیلات این بخش، هفت میلیارد ریال برای 20 پرونده تاکنون جذب شده است.

 

 

 


 

ارسال نظر