شناسه خبر : 46920

اختصاصی چابک آنلاین ؛

وظیفه بیمه مرکزی جلوگیری از رقابت های مکارانه در بازار بیمه است

وظیفه بیمه مرکزی جلوگیری از رقابت های مکارانه در بازار بیمه است

علی بنیادی نائینی، عضو هیات عامل معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی:

چابک آنلاین، زهرا نامداری، برای جلوگیری از ارائه نرخ‌های غیرفنی، در صنعت بیمه تاکنون راهکارهای مختلفی وجود داشته اما به دلیل آنکه رشته بیمه درمان پورتفوی زیان‌ده صنعت بیمه است تصمیم براین شد تا چند مسئله را در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد.

درسال های گذشته نرخ گذاری در صنعت بیمه  آزاد شد و اگر بیمه مرکزی می خواست  نرخ پایه تعیین کند برگشت به عقب بود و حتی برخی از شرکت‌های بیمه ای هم نسبت به این موضوع انتقاد می کردند و شورای عالی بیمه هم این موضوع را به بیمه مرکزی  گوشزد کرد.

وظیفه بیمه مرکزی جلوگیری از رقابت های مکارانه در بازار بیمه است که درنهایت آیین شماره ۹۴ شورایعالی بیمه در حوزه درمان اصلاح و تصمیم براین شد که حداقل نرخ پورتفو های درمان با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر، در یک کارگروه متشکل از اکچوئر، نماینده بیمه مرکزی و نماینده سندیکای بیمه گران ایران مشخص شود.

از ابتدای سالجاری این موضوع پیاده سازی شد و جالب این بود که بیمه گذاران بزرگ شامل این مساله دایم به بیمه مرکزی مراجعه می کردند . به آنها می گفتیم که نرخ متناسب با این شرایط ارائه شده است  و در صورت بالا بودن نرخ می توانید پوشش‌ها را کاهش داده تا نرخ کاهش پیدا  کند.

بیمه مرکزی برای جلوگیری از شکست قراردادها و تقسیم بندی ۲۰ هزار نفر به چند گروه، اقدامات مربوط به نظارت را تقویت کرد تا بتوان مسائل مربوط به حق بیمه‌های تولیدی را به خوبی مدیریت کند و بیمه درمان از زیان خارج خواهد شد.

در پایان سال، امیدواریم که نتایج حاصل از این اقدامات، رشد خوبی در حوزه بیمه درمانی را به همراه داشته باشد و بتوانیم این صنعت را از مشکلات جدا کنیم.

 

حجم ویدیو: 93.47M | مدت زمان ویدیو: 00:04:13 دانلود ویدیو
ارسال نظر