شناسه خبر : 46321

اختصاصی چابک آنلاین؛

قضاوت در مورد کیفیت رتبه بندی شرکت های بیمه ای زود است

قضاوت در مورد کیفیت رتبه بندی شرکت های بیمه ای زود است

معصوم ضمیری، مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد: رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه را نمی توان خیلی ساده قضاوت کرد و بستگی به این دارد که از چه جهت آن‌ها را رتبه‌بندی کنیم، بنابراین تا این معیار تعریف درستی نشود نمی‌توان خیلی به این موضوع پرداخت.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، رتبه‌بندی شرکت های بیمه ای برای مردم یک خبر جدید است، اما این‌که چقدر به درد آن‌ها می‌خورد را نمی‌دانم.

بارها در سال‌های اخیر با مطالعه  بیمه‌گذاران با اهمیت در خصوص شرکت‌های بیمه مواجه بوده‌ایم و یک رتبه‌بندی طبیعی در بازار به وجود آمده است.

امروزه دیگر هر بیمه‌گزاری از هرشرکت بیمه‌ای بیمه‌نامه نمی‌خرد، بلکه ابتدا مطالعه می‌کند و توانمندی و پوشش‌های اتکایی و منابع مالی شرکت را مورد توجه قرار می‌دهد.

حتی در انجام مناقصات،خیلی از بیمه‌ گذاران بزرگ در ابتدا تعدادی از شرکت‌های بیمه را انتخاب می‌کنند و بین آن‌ها مناقصه می‌گذارند، بنابراین صلاح نمی‌بینند که از خیلی از شرکت‌ها نرخ و شرایط بگیرند و آن‌ها را مناسب ریسک مدنظر خود نمی‌بینند، این یعنی در بطن ماجرا نوعی رتبه‌بندی وجود دارد.

هرچقدر دانش عمومی در رابطه با شرکت‌های بیمه ای قوی‌تر شود، در تصمیم‌گیری افراد تاثیرگذار خواهد بود.

این دانش عمومی می‌تواند از طریق رتبه‌بندی، مطالعه خود افراد یا مشاورانی که اطلاعاتی از قبیل میزان سرمایۀ شرکت، ارزش روز سهام آن، هویت سهام‌داران و اطلاعاتی از این قبیل را به بیمه‌گزاران عمده می‌دهند به دست آید.

امیدواریم رتبه‌بندی‌ای که بیمۀ مرکزی آن را مطرح کرده وسیله‌ای شود برای کمک به بیمه‌گزاران در انتخاب شرکت بیمه‌ای که قرار است به آن‌ها ارائۀ خدمت کند.

اگر این موضوع از رتبه‌بندی حاصل شود اقدام بسیار مثبت و خوبی خواهد بود، اما اگر این رتبه‌بندی به ابزاری برای رقابت بدل شود و بازار را به لحاظ شناخت مردم به انحراف بکشاند، اقدام مفیدی نخواهد بود.

 

حجم ویدیو: 72.53M | مدت زمان ویدیو: 00:03:30 دانلود ویدیو
ارسال نظر