شناسه خبر : 45086

اختصاصی چابک آنلاین؛

کم‌ بیمه‌ گی موسسات دولتی پاشنه آشیل‌ افزایش ضریب نفوذ بیمه است

کم‌ بیمه‌ گی موسسات دولتی پاشنه آشیل‌ افزایش ضریب نفوذ بیمه است

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد که کم‌ بیمه‌گی نهادها و موسسات دولتی یکی ازپاشنه آشیل‌های صنعت بیمه در افزایش میزان ضریب نفوذ بیمه درکشور است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، علی استادهاشمی، در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه، در پاسخ به پرسش چابک‌آنلاین، گفت: نهادهای نظارتی باید در موضوع عدم رعایت قانون وکم‌ بیمه‌گی موسسات دولتی فعال شوند زیرا قانون در چند جا الزام کرده که شرکت ها،موسسات، نهادها و سازمان های دولتی باید ابنیه و دارایی های خود را به صورت کامل بیمه کنند. 

وی، افزود: درحال حاضر بیمه مرکزی از برخی ظرفیت ها استفاده می کند به عنوان مثال در جلسات متعددی که می گذارد، نهادهای دولتی را به  سمت رعایت قانون در زمینه بیمه هدایت می کند. 

رئیس کل بیمه مرکزی، با بیان اینکه این نهاد از ابزارهای نظارتی استفاده می کند، گفت: یک کار خوبی که وزارت اقتصاد در دولت جدید انجام داده این است که صورت های مالی همه شرکت های دولتی را افشا می کند و رسانه ها هم می توانند با توجه به گزارش حسابرسان به راحتی کم بیمه‌گی نهادهای دولتی را احصا کنند. 

استاد هاشمی، افزود: با کاری که وزارت اقتصاد در راستای شفافیت انجام می دهد، بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر صنعت بیمه سعی می کند که مراودات خود را بیشتر کند و از ابزار نظارتی استفاده می کند. 

رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به چابک آنلاین درخصوص شکل گیری کمیته احصای کم بیمه گی در سندیکای بیمه گران،  اظهارداشت: سندیکای بیمه گران هم می تواند با رفتن به سازمان های دولتی کم بیمه گی آنها را احصا کند اما به دلیل آنکه در شورای عمومی این سندیکا حضور ندارم باید از  دبیرکل سندیکایبیمه گران بپرسم که کار تا چه مرحله ای انجام شده است؟

پیشتر، علی استادهاشمی، در گفتگوی اختصاصی خود با چابک آنلاین اذعان داشت که در نشست با اعضای سندیکای بیمه گران از آنها خواسته تا با تشکیل یک کارگروه و کمیته، کم بیمه گی  اموال و دارایی سازمان های دولتی را احصا کند که درصورت تشکیل این کارگروه، مراوده و پیگیری اجرای آن  با بخش‌های دولتی و نظارتی بر عهده بیمۀ مرکزی است.

 

ارسال نظر