شناسه خبر : 4404

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین :

۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از بدهی بیمه سلامت قزوین تسویه شد

 ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از بدهی بیمه سلامت قزوین تسویه شد

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: با پرداخت ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از بدهی مرداد تا مهرماه پارسال با بیمارستانهای خصوصی و تامین اجتماعی تسویه حساب کردیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، قاسم بهرامی اظهارداشت: خوشبختانه با پیگری های انجام شده بابت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی قزوین مبلغ ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از بدهی بیمه سلامت در سال ۹۶ پرداخت و همه موارد را تسویه کردیم.

وی بیان کرد: بابت بیمارستانهای خصوصی و تامین اجتماعی هم بدهی بیمه سلامت از سال گذشته مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان بابت ماههای شهریور و مهر بود که پرداخت شده است.

بهرامی تصریح کرد: برای بخش سرپایی و پاراکلینیک هم مبلغ سه میلیارد تومان بابت تسویه مهر ماه لغایت پایان اسفند ماه سال ۹۶ پرداخت شد و فقط بدهی ماه های بهمن و اسفند ویژه آزمایشگاهها و رادیولوژی باقی مانده که تا آخر دی ماه این مطالبات نیز تسویه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت : در حال حاضر در استان قزوین حدود ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر حق بیمه پرداخت می کنند و ۴۰۰ هزار نفر به صورت رایگان دارای دفترچه بیمه سلامت هستند.

 بهرامی گفت: تعهد پرداختی بیمه سلامت به موسسات طرف قرارداد ماهانه ۱۲ میلیارد تومان است ولی درآمد ما از حق بیمه ماهانه دو میلیارد تومان است و مابه التفاوت ۱۰ میلیارد تومانی توسط دولت از منابع عمومی تامین می شود.

بهرامی بیان کرد: این یارانه دولتی می بایست از طریق خزانه به بیمه سلامت پرداخت شود تا از طریق سازمان تخصیص پیدا کرده سپس به اداره استانها و در نهایت به موسسات طرف قرارداد پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین تصریح کرد: تاکنون با روندی که مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در نظر گرفته اند و با پیگیری مطالبات  پرداخت های بیمه سلامت در سال ۹۷ به روز شده و بدهی سال ۹۶ هم بجز دو ماهی که در بخش سرپایی به آزمایشگاهها و موسسات پاراکلینیک و چند ماه هم به بیمارستانهای خصوصی و تامین اجتماعی مانده بقیه تسویه حساب شده است.

 

 


 

ارسال نظر