۳۲۷ میلیارد ریال خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی کرمان پرداخت شده است

 ۳۲۷ میلیارد ریال خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی کرمان پرداخت شده است

رئیس صندوق خسارت‌های بدنی استان کرمان گفت: در ۹ ماهه ابتدای سال جاری ۳۲۷ میلیارد ریال خسارت به افراد زیان دیده پرداخت شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از میزان ، معین شجاعی رئیس صندوق خسارت‌های بدنی استان کرمان با اعلام اینکه شعبه کرمان صندوق تامین خسارت‌های بدنی از سال ۹۴ شروع به کار کرده است، اظهار داشت: آمار زیان دیدگان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ به میزان ۷ درصد کاهش یافته است و تعدادی زیان دیدگان در ۹ ماهه ابتدای سال جاری در استان کرمان ۵۰۷ نفر بوده است که در همین مدت ۳۲۷ میلیارد ریال خسارت پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود: تعداد زیان دیدگان در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به ترتیب ۷۷۱ و ۷۱۹ نفر بوده است که در مجموع هزار و ۴۴ میلیارد ریال خسارت طی این دو سال به این افراد پرداخت شده است.

رئیس صندوق تامین خسارت‌های بدنی استان کرمان گفت: استان کرمان با حدود ۱۱۰۰ فوتی و ۱۵ هزار مجروح رتبه چهارم کشوری در آمار فوتی و رتبه ۸ کشوری در آمار جرحی را داشته است که متاسفانه این آمار در چند سال اخیر همواره با روند روبه رشد مواجه بوده است.

شجاعی اضافه کرد: میزان مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی هر ساله منجر به فوت ۱۷ هزار نفر و مجروحیت بیش از ۳۵۰ هزار نفر می‌شود که این آمار آثار زیان بار مالی، اقتصادی، روانی و اجتماعی برای حاکمیت به همراه داشته و هزینه‌های بسیار سنگینی به بودجه کشور و استان تحمیل نموده است.

وی به اقدامات صندوق تامین خسارت‌های بدنی در استان اشاره و عنوان کرد: پرداخت خسارت در حداقل زمان ممکن، فرهنگ‌سازی در حوزه تصادفات رانندگی از طریق اجرای دو طرح جامعه کشوری (طرح‌های پوشش بیمه موتورسیکلت سواران و ماشین آلات کشاورزی فاقد بیمه نامه)، بازنگری نسبت به فرایند‌های اجرایی در زمینه تاسیس شعبه در سطح استان‌ها و همچنین اقدامات گسترده در حوزه صیانت از منابع صندوق از جمله اقداماتی بوده که در چند سال اخیر انجام شده است.

شجاعی با بیان این مطلب که اقدامات صندوق تامین خسارت‌های بدنی در چهار سال گذشته منجر به آزادی و یا جلوگیری از زندانی شدن ۲۸ هزار نفر از زندانیان غیرعمد در سراسر کشور شده است افزود: این اقدامات فارغ از موضوعات اقتصادی آثار اجتماعی و روانی بسیار مناسبی به همراه داشته است.

مسئول صندوق تامین خسارت‌های بدنی استان کرمان افزود: به منظور کاهش آمار تصادفات رانندگی در هر استان انجام اقدامات جامع در سطح استان‌ها ضروری است که به جای صرف منابع در امر تصادفات رانندگی می‌توان این منابع را در بخش عمران و آبادانی استان صرف نمود.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به آمار‌ها ضرورت دارد از طریق تبیین برنامه‌های جامع و فرابخشی و ارزیابی شاخص‌های عملکردی و اقدامات قابل انجام در استان مانند سایر استان‌ها به کاهش تصادفات رانندگی توجه ویژه شود.

گفتنی است صندوق تامین خسارت‌های بدنی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی به استناد مفاد ماده ۲۱ قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه عهده دار حمایت از قربانیان و زیان دیدگان حوادث رانندگی و پرداخت خسارت‌های بدنی آنان در موارد مشخص و معینی مانند فقدان یا انقضای بیمه نامه بطلان قرارداد بیمه تعلیق تامین بیمه گر، متواری شدن و یا شناخته نشدن مسئول حادثه است.

 


 

ارسال نظر