شناسه خبر : 42824

اختصاصی چابک آنلاین؛

راه اندازی سامانه جامع حوادث رانندگی منتظر اقدام وزارت راه وشهرسازی است

راه اندازی سامانه جامع حوادث رانندگی منتظر اقدام وزارت راه وشهرسازی است

علی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی: سامانه جامع حوادث رانندگی متاسفانه هنوز کار خود را آغاز نکرده و در این خصوص مکاتبات متعددی هم صورت گرفته است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، درحال حاضر بیمه مرکزی فعالیت هایی که باید در حیطه خود در رابطه با راه اندازی سامانه جامع حوادث رانندگی  انجام می داد را به سرانجام رسانده اما به دلیل آنکه سامانه جامع هنوز راه نیفتاده  مشخص نیست که در کدام موارد  خلا وجود دارد تا اصلاح شود.

بنابراین، بیمه مرکزی تمام  تکالیف خود را در این حیطه انجام داده اما در حوزه وزارت راه مسکن و شهرسازی مشکل وجود دارد.

ماده ۴۱ قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب سال ۹۵ تاکید می‌کندکه به منظور ساماندهی امور مربوط به حوادث رانندگی، دولت مکلف بوده تا «سامانه جامع حوادث رانندگی» را مطابق مقررات این قانون با مشارکت همه دستگاه‌های ذیربط ایجاد و نسبت به روزآمد کردن و تحلیل مستمر داده‌های آن اقدام کند. 

نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (مراکز فوریت‌های پزشکی (اورژانس) و بیمارستان ها)، سازمان پزشکی قانونی و جمعیت هلال احمر، موظفند اطلاعات مربوط به سوانح رانندگی را فوراً در سامانه مذکور ثبت کنند.

در این بین، وزارت راه و شهرسازی موظف بوده تا داده‌های مربوط به بحث ماشین و موارد مربوط به حوادث رانندگی را متمرکز کند و در اختیار بیمه مرکزی قرار دهد.

 

حجم ویدیو: 9.23M | مدت زمان ویدیو: 00:01:09 دانلود ویدیو
ارسال نظر