شناسه خبر : 4164

بیمه سلامت بخشی از مطالبات پزشکان فارس و مازندران را تا آخر هفته پرداخت می‌کند

بیمه سلامت بخشی از مطالبات پزشکان فارس و مازندران را تا آخر هفته پرداخت می‌کند

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: تا آخر همین هفته بخشی از مطالبات پزشکان خانواده شهری در استان های فارس و مازندران (مطالبات مهر و آبان) واریز می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، برنامه پزشک خانواده، برنامه ای است که مطابق قانون برنامه توسعه چهارم و پنجم باید در کل کشور اجرا شود، این برنامه از سال 84 در دولت خاتمی و زمان وزارت مسعود پزشکیان در روستاها شروع شد و حدود 23 میلیون نفر ساکنان روستاها و شهرهای زیر 5 هزار نفر زیر پوشش خدمات سطح اول این برنامه قرار گرفتند، بر اساس این برنامه هر پزشک خانواده متولی سلامت حدود دو هزار نفر می شود و در صورت نیاز این بیماران را به سطح دو که خدمات تخصصی پزشکی است در شهر است ارجاع می دهد.

این برنامه در دولت دهم در حوزه شهری در دو استان فارس و مازندران هم اجرا شد.

محمدرضا میرزایی، مدیر کل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت با اعلام این خبر افزود: پرداختی های سازمان بیمه سلامت برای برنامه پزشک خانواده در استان مازندران در مهر امسال پرداخت شده و در حال حاضر باید مطالبات آبان ماه نیز به حساب آنان واریز شود. رقمی که مربوط به استان فارس می شود حدود 19.5 میلیارد تومان و استان مازندران نیز حدود 7.5 میلیارد تومان است.

 


 

 

ارسال نظر