شناسه خبر : 4045

۳۵ درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت کردستان "خدمات رایگان" دریافت می‌کنند

35 درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت کردستان "خدمات رایگان" دریافت می‌کنند

انور اسماعیلی به اجرای طرح رایگان بیمه سلامت همگانی اشاره کرد و افزود: بیمه سلامت به‌منظور پوشش فراگیر و عادلانه خدمات سلامت، در سطح کشور حدود ۹ میلیون نفر و ۳۷۰ هزار نفر کردستانی یعنی حدود ۳۵ درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم ، انور اسماعیلی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت غیر از دفترچه سلامت دارای شش عنوان صندوق خدمت‌رسان است، اظهار کرد: این صندوق‌های شامل صندوق بیمه روستایی، سایر اقشار، بیماران خاص، ایرانیان، کارمندی و بیمه همگانی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان با اشاره به اینکه یک میلیون و 150 هزار نفر کردستانی از طریق این شش صندوق بیمه شده‌اند، گفت: بالاترین جمعیت در صندوق روستایی با 600 هزار نفر جمعیت بیمه شده است.

وی با بیان اینکه از آبان‌ماه سال گذشته دفترچه و صندوق مختص افراد نیازمند محدود شده است، اضافه کرد: دفترچه بیمه ایرانیان جایگزین بیمه روستایی شده که این دفترچه به افرادی تحصیص می‌یابد که تمکین مالی داشته باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان با بیان اینکه بیمه‌شدگان بیمه روستایی 60 درصد بیمه سلامت را به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: بیمه روستایی متعلق به سطح یک بیمه بوده که در آن به هیچ وجه اجازه داده نمی‌شود که خدمات توسط بخش خصوصی تأمین شود و حدالمقدور باید این خدمات از طریق پزشک خانواده و مراکز دولتی مستقر در روستاها پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در قالب بیمه صندوق ایرانیان و در راستای تشویق مردم، 50 درصد حق بیمه به عهده دولت است، اضافه کرد: سهم بیمه‌شونده در طول سال 265 هزار تومان است که بر اساس عائله‌مندی محاسبه خواهد شد.

 

ارسال نظر